دیابت انواع 2: چه چیزهایی بخوریم و چه چیزهایی را باید اجتناب کنیم

برای یک بیمار دیابتی مراقبت از گزینه های رژیم غذایی وی بسیار مهم است. آنها باید از مواد غذایی که می توانند سطح قند خون آنها را افزایش دهند ، پاک کنند و علائم را بدتر کنند. اما اکثر مردم اغلب در مورد انتخاب مواد غذایی گیج می شوند. برای از بین بردن این سردرگمی ، ما با شیریا رژیم درمانی مستقر در چندیگار صحبت کردیم ، وی با ما در میان گذاشت که بیمار دیابتی چه چیزی باید بخورد و از چه چیزی باید خودداری کند. وی در گفتگو با سبک زندگی Etimes گفت که “دیابت نوعی بیماری است که باعث نوسان سطح قند خون می شود. این یک بیماری مزمن است اما با تغییر در سبک زندگی و رژیم غذایی قابل کنترل و حتی برطرف می شود”. در اینجا برخی از مواد غذایی را که بیماران دیابتی باید بخورند و بعضی از آنها باید خودداری کنند ذکر کرده ایم.

دیابت نوع 2: چه چیزی بخوریم و چه چیزهایی را باید اجتناب کنیم

چی بخورم

سرکه جامون: این میوه سیاه مملو از ویتامین C ، ویتامین A ، آهن و سایر مواد مغذی مناسب برای سلامتی است. برای پوست ، لثه و حتی بیماری های مزمن مانند دیابت مفید است. متخصص تغذیه توصیه می کند برای کنترل سطح قند خون سرکه جامون استفاده کنید. فقط باید یک قاشق چای خوری سرکه جامون را در نصف لیوان آب اضافه کنید و معجون را 15 دقیقه قبل از صبحانه و ناهار بنوشید.

دانه های متی (دانه شنبلیله): دانه های کوچک شنبلیله سرشار از فیبر محلول است که می تواند روند هضم را کند کرده و از جهش ناگهانی سطح قند خون جلوگیری کند. این دانه ها را می توانید به صورت پودر شده یا آب خیسانده شنبلیله داشته باشید. 2 قاشق غذاخوری دانه شنبلیله را در 6 لیوان آب اضافه کنید و بگذارید یک شب بماند. این آب را صبح بنوشید.

صبحانه کم GI بخورید: غذاهای با شاخص گلیسمی پایین (GI) سطح گلوکز را به آرامی در بدن افزایش می دهند. بنابراین ، داشتن غذای کم GI در صبح می تواند به شما کمک کند سطح قند خون خود را به راحتی کنترل کنید. بلغور جو دوسر ، به سختی برخی از گزینه های صبحانه سالم برای بیماران دیابتی است. به سختی می تواند جایگزین بسیار خوبی برای گندم باشد.


میوه ها و سبزیجات دیگر برای خوردن:
علاوه بر این ، برخی میوه ها و سبزیجات وجود دارد که برای مصرف بیمار دیابتی بسیار عالی هستند زیرا سطح قند خون را کنترل می کنند. خیار ، گوجه فرنگی ، کوه یخ ، تربچه ، پاپایا ، گلابی ، هندوانه ، سیب ، پرتقال ، لیمو شیرین و کدو بطری باید بخشی از یک وعده غذایی معمولی باشد.

میوه ها و سبزیجات برای جلوگیری از: تعداد کمی از سبزیجات و میوه ها وجود دارد که باید توسط بیمار دیابتی کاملاً اجتناب شود زیرا معروف به افزایش قند خون است. سیب زمینی ، سیب زمینی شیرین ، جک فروت ، انبه ، انگور ، خرما ، موز ، چغندر و هویج از جمله محصولات طبیعی هستند که باید در مقادیر محدود مصرف شوند یا به بهترین وجه باید از آنها اجتناب شود.

خط آخر
برای یک بیمار دیابتی ، مهم است که در فواصل منظم غذا بخورد تا سطح قند خون وی کنترل نشود. زمان بندی نامنظم وعده های غذایی اغلب منجر به افت قند خون یا افزایش قند خون می شود که هر دو تهدیدهای سلامتی زیادی دارند. بنابراین ، تعیین زمان وعده غذایی مهم است.