دیکشنری آکسفورد می گوید فقط نمی توان یک کلمه را برای سال انتخاب کرد

هر سال دیکشنری های مختلف یک کلمه را برای سال گذشته انتخاب می کنند. فرهنگ لغت کالینز اخیراً “Lockdown” را به عنوان کلمه 2020 خود اعلام کرده است. سال گذشته واژه نامه های آکسفورد کلمه سال خود را اضطراری آب و هوا و سال قبل آن را سمی اعلام کردند. امسال ، با تمام تغییراتی که Covid Pandemic و سایر حوادث خریداری شده ، فرهنگ لغت نمی توانست فقط یک کلمه را به عنوان کلمه سال انتخاب کند.

“زبان انگلیسی ، مانند همه ما ، امسال مجبور شده است به سرعت و به طور مكرر سازگار شود. با توجه به گستردگی خارق العاده تغییر و توسعه زبان در سال 2020 ، زبان آكسفورد به این نتیجه رسید كه این سالی است كه نمی توان آنرا به زیبایی در یك كلمه جای داد. ”

فرهنگ لغت لیستی از کلماتی را که در طول سال مورد استفاده قرار گرفته اند ، آورده است. از آتش سوزی در ژانویه تا ویروس کرونا در مارس گرفته تا Black Lives Matter در ژوئن و Mail-In در آگوست ، کلماتی که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند نمایانگر سال تاریخی ما هستند.

این فرهنگ لغت خاطرنشان کرد: “بی سابقه صفت دیگری بود که کاربرد آن افزایش یافت. اما آنچه در تجربه زندگی ما استثنایی است ، اغلب در تاریخ دارای موازی است: زبان انگلیسی مملو از کلمات آفت ها و همه گیری های قبلی ، اختلالات اجتماعی گسترده و عبارات زیادی است که نیاز دائمی بشریت به توصیف یک جهان غالباً مهمانپذیر را برآورده سازید. اگرچه آنچه که در سال جاری بی سابقه بود سرعت فوق العاده ای بود که جهان انگلیسی زبان در آن واژگان جمعی جدیدی راجع به ویروس کرونا جمع کرد و در بسیاری از موارد با چه سرعتی به دست آمد حتی در ماه آوریل متوجه شدیم که فراوانی کلمه ویروس کرونا از یکی از پرکاربردترین اسم ها در زبان انگلیسی یعنی زمان فراتر رفته است ، همانطور که توسط داده های پیکره ما شناسایی شده است. ”

بنابراین فرهنگ لغت لیستی از کلمات با عنوان “کلمات یک سال بی سابقه” را به جای یک کلمه منتشر کرد.