رئیس Pfizer اصرار دارد که هیچ زاویه ای برای آزمایش واکسن بریده نشود

ژنو: مدیر اجرایی Pfizer آلبرت بورلا روز سه شنبه گفت که او نگرانی در مورد سرعت تولید واکسن Covid-19 توسط شرکت های دارویی را درک کرده است ، اما اصرار داشت که هیچ گوشه ای بریده نشده است.
از آنجایی که انگلیس در روز سه شنبه با استفاده از داروی جدید Pfizer-BioNTech ، اولین کشور غربی بود که کمپین واکسن ویروس کرونا را آغاز کرد ، بورلا گفت که مردم باید از ایمن و موثر بودن آن اطمینان داشته باشند.
وی در جلسه توجیهی رسانه های مجازی که توسط فدراسیون بین المللی تولیدکنندگان و انجمن های دارویی (IFPMA) برگزار شد ، گفت: “ما هیچ گوشه ای کوتاه نکردیم.”
این واکسن ، بر اساس فناوری جدید ، آزمایش شده است “دقیقاً به همان روشی که ما در حال آزمایش هر واکسنی هستیم که در آنجا گردش می کند” ، بورلا اطمینان داد.
در واقع ، وی افزود ، “این واکسن در واقع مورد آزمایش قرار گرفته است ، به دلیل موشکافی ، حتی با استانداردهای بالاتر از نظر نحوه انجام کارها.”
Pfizer-BioNTech jab یکی از چندین کاندید واکسن است که در تعدادی از کشورها به تصویب می رسد ، امیدواری برای پایان دادن به همه گیری که بیش از 1.5 میلیون نفر را در سراسر جهان کشته و اقتصاد را ویران کرده است.
بورلا گفت که او نگرانی ها را در مورد سرعت تولید واکسن ها درک کرده است.
وی گفت: “همیشه افرادی وجود دارند که نسبت به واکسن ها تردید دارند ، اما باید بگویم که آنها اشتباه می کنند.”
“من می توانم تصور کنم که در این مورد ، به دلیل اینکه محصولات ، واکسن ها یا داروها خیلی سریع تولید می شوند ، بدتر هم می شود زیرا به ویژه در ایالات متحده به شدت سیاسی شده است.
“این باعث سردرگمی مردم می شود. آنها نمی دانند چه کسی را باور کنند و چه چیزی را باید باور کنند ، زیرا بحث بیشتر از جنبه های علمی اتفاق می افتاد.”
اما وی تأكید كرد كه این شركت ها قصد دارند اطمینان حاصل كنند كه فقط واكسن های بی خطر و م itثر به بازار عرضه می كنند و “تنظیم كنندگان بسیار دقیق هستند.”
برای کسانی که از گرفتن یک ضربه محتاط هستند ، بورلا گفت: “من نگرانی های آنها را درک می کنم ، اما آنها باید دوباره فکر کنند.
وی گفت: “تصمیم گیری برای واکسیناسیون ، یا نه ، فقط بر سلامتی شما تأثیر نمی گذارد. این بر سلامتی دیگران و احتمالاً سلامتی افرادی که دوست دارید تأثیر می گذارد.”
“اگر واکسن نزنید ، به حلقه ضعیفی تبدیل می شوید که به ویروس امکان تکثیر می دهد.”