روسیه قوانین را تشدید می کند: روسیه قوانینی را که برای سرکوب مخالفان استفاده می شود سخت تر می کند

مسکو: قانون‌گذاران روسیه روز سه‌شنبه اصلاحیه‌هایی را برای تشدید مجازات‌ها برای اتهامات جنایی که برای ساکت کردن منتقدان مورد استفاده قرار گرفته‌اند، از جمله معرفی احتمالی حبس ابد به دلیل خیانت بزرگ به تصویب رساندند.
این حرکت یک روز بعد انجام شد کرملین ولادیمیر کارا مورزا، منتقد و سیاستمدار اپوزیسیون به دلیل انتقاد از حمله اوکراین به اتهاماتی از جمله خیانت به 25 سال زندان محکوم شد.
این اصلاحات حداکثر مجازات ممکن برای “خیانت به کشور” را از 20 سال به حبس ابد افزایش می دهد.
از زمانی که پوتین بیش از یک سال پیش نیروهای خود را به اوکراین فرستاد، مقامات روسیه سرکوب صداهای مخالف را تشدید کردند.
تقریباً همه مخالفان اصلی کرملین یا از کشور گریخته اند یا در زندان هستند.
این اصلاحات همچنین مجازات “تروریسم” و خرابکاری را افزایش می دهد.
الکسی ناوالنی، سیاستمدار ارشد اپوزیسیون روسیه – که در حال حاضر محکومیت 9 ساله زندان را سپری می کند – سال گذشته به فهرست “تروریست ها و افراط گرایان” دولت اضافه شد.
دوما، مجلس سفلی پارلمان، همچنین برای مجازات “کمک در اجرای تصمیمات سازمان های بین المللی که روسیه در آنها شرکت نمی کند یا سازمان های دولتی خارجی” اقدام کرد.
اتهامات جدید – که پس از صدور حکم بازداشت از سوی دادگاه کیفری بین‌المللی در ماه گذشته برای ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه مطرح شد، تا پنج سال زندان محکوم خواهند شد.
به گفته گروه نظارت OVD-Info، متن مقاله “بسیار گسترده” است و می تواند “تسهیل در اجرای تصمیمات قضایی و همچنین رسیدگی به جنایات جنگی” را مجازات کند.
نیروهای روسی به جنایات متعدد در جریان حمله مسکو به اوکراین متهم شده اند.
این لایحه قبل از تبدیل شدن به قانون نیاز به تصویب مجلس عالی و امضای پوتین دارد.