روسیه مدعی است که از سخت افزار آمریکا در حمله مرزی اوکراین استفاده شده است

را کرملین روز چهارشنبه گفت که استفاده از سخت افزارهای نظامی ساخت آمریکا توسط جنگنده های طرفدار اوکراین که این هفته به منطقه مرزی روسیه حمله کردند، گواهی بر دخالت رو به رشد غرب در درگیری اوکراین است.
ارتش روسیه روز سه‌شنبه اعلام کرد شبه‌نظامیانی را که روز گذشته با خودروهای زرهی به منطقه مرزی بلگورود روسیه حمله کردند و بیش از 70 «ناسیونالیست اوکراینی» را کشتند و باقی‌مانده‌ها را به داخل اوکراین راندند، شکست داده است. این سازمان اعلام کرد که چهار خودروی زرهی و پنج کامیون وانت را برای دفع آنچه که یکی از بزرگترین تهاجمات اوکراین به خاک روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی ویژه مسکو در اوکراین در 15 ماه پیش بوده است، منهدم کرده است. فیلم برخی از خودروهای منهدم شده منتشر شده توسط وزارت دفاع روسیه، سخت افزارهای نظامی ساخت آمریکا مانند کامیون های نظامی هاموی را نشان می دهد. این کاروان همچنین شامل دو ساخت آمریکا بود MaxxPro خودروهای زرهی MRAP
سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، قول داده است که مسکو به هر گونه حملات فرامرزی دیگر توسط شبه نظامیان اوکراینی به سرعت و «بسیار خشن» پاسخ خواهد داد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین به خبرنگاران گفت: برای ما پنهان نیست که تجهیزات بیشتری به نیروهای مسلح اوکراین تحویل داده می شود. و بر ما پوشیده نیست که دخالت مستقیم و غیرمستقیم کشورهای غربی در این مناقشه روز به روز در حال افزایش است. ما در حال نتیجه گیری مناسب هستیم.
جان کربی، سخنگوی کاخ سفید گفت که واشنگتن با اوکراین آشکارا از استفاده از تجهیزات ساخت آمریکا برای حملات در داخل روسیه حمایت نمی کند و در حال بررسی این گزارش ها است. اوکراین هر گونه نقشی در این حمله را که دو گروه مسلح ضد کرملین متشکل از روس ها ادعا می کردند، رد کرد.