روسیه می گوید که در نبرد برای باخموت، میدان بیشتری به دست آورده است

وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور مناطق بیشتری را در این کشور تصرف کرده اند باخموت در حالی که آنها به دنبال تلاش خود برای به دست گرفتن کنترل کامل شهر هستند.
را نبرد برای باخموت به یکی از خونین‌ترین جنگ‌های 14 ماهه تبدیل شده است و شهر شرق اوکراین تقریباً به طور کامل توسط گلوله‌های توپخانه و نبردهای شهری ویران شده است.
روسیه می گوید که تصرف باخموت به این کشور اجازه می دهد تا حملات بیشتری را به شرق اوکراین انجام دهد. اگر آنها موفق شوند، نیروهای مسکو احتمالاً با نبردهای شهری بزرگتری برای شهرهای مجاور کراماتورسک و اسلوویانسک روبرو خواهند شد.
وزارت دفاع روسیه روز یکشنبه اعلام کرد که سربازان دو بلوک دیگر را در مناطق غربی باخموت ایمن کردند و یگان‌های هوابرد در شمال و جنوب نیروهای کمکی ارائه می‌کنند.
یوگنی پریگوژین، رئیس بخش خصوصی نیروی نظامی واگنر که رهبری حمله به شهر را بر عهده دارد، ادعا کرده است که نیروهایش 80 درصد از باخموت را کنترل می کنند. کیف بارها این ادعاها مبنی بر آمادگی نیروهایش برای عقب نشینی را رد کرده است.
رویترز نتوانست گزارش های میدان نبرد را تأیید کند.
همچنین روز یکشنبه، رئیس منطقه خرسون جنوبی اوکراین که مستقر در روسیه است، گزارش یک اندیشکده آمریکایی مبنی بر موضع گیری نیروهای اوکراینی در ساحل شرقی رودخانه دنیپرو را تکذیب کرد.
ولادیمیر سالدو در کانال تلگرامی خود نوشت: «هیچ جای پای دشمن در ساحل چپ (شرق) رودخانه دنیپرو وجود ندارد… ارتش ما کاملاً آن قلمرو را کنترل می کند.
ممکن است مواردی وجود داشته باشد که گروه‌های خرابکار دشمن برای گرفتن عکس سلفی فرود می‌آیند، قبل از اینکه توسط جنگنده‌های ما نابود شوند یا به داخل آب هل داده شوند.»
مؤسسه مطالعات جنگ با استناد به وبلاگ‌نویس‌های نظامی روسیه که با نیروهای مسکو همکاری می‌کنند، گفت که اوکراین «مواضعی» در کرانه شرقی ایجاد کرده است، هرچند مشخص نیست «در چه مقیاسی یا با چه نیتی».
سخنگوی فرماندهی جنوب اوکراین این گزارش را نه تایید و نه رد کرد و خواستار “سکوت اطلاعاتی” برای تضمین امنیت عملیات شد.
ناتالیا هومنیوک به تلویزیون اوکراین گفت: «می‌خواهم همه بفهمند که عبور از مانعی مانند دنیپرو، برای مثال، زمانی که خط مقدم در امتداد رودخانه‌ای عریض و قدرتمند می‌گذرد، کار بسیار دشواری است».
او افزود: «لازم است کمی صبر جمع کنیم.
روسیه سال گذشته نیروهای خود را از ساحل غربی رودخانه به عنوان بخشی از یک سری عقب نشینی هایی که در آن زمان نشان دهنده تغییر در شتاب درگیری به نفع کیف بود، خارج کرد.