رومانی مقررات منع رفت و آمد را وضع کرده و مدارس را برای کند کردن ویروس کرونا بسته می کند

بخارست: دولت رومانی روز جمعه اعلام کرد که در شب ممنوعیت رفت و آمد در شب در سراسر کشور وضع شده و از روز دوشنبه همه مدارس را به مدت 30 روز تعطیل خواهد کرد.
رومانی از حداقل زیرساختهای مراقبت های بهداشتی اتحادیه اروپا برخوردار است و یکی از بالاترین میزان مرگ و میر در جناح شرقی اتحادیه را شاهد است.
در طی 24 ساعت رکورد 9714 عفونت تأیید شد و حدود 1000 بیمار تحت مراقبت های ویژه قرار دارند ، یعنی دو برابر بیشتر از یک ماه قبل.
بیش از 7500 نفر از ابتدای شیوع بیماری در اواخر فوریه در کشوری با 20 میلیون نفر کشته شده اند.
کلاوس ایوهانیس ، رئیس جمهور ، اواخر روز پنجشنبه به وزرای کابینه گفت: “ما باید بسیار واقع بین باشیم. اقدامات سختگیرانه و سختگیرانه تری برای کنترل شیوع بیماری همه گیر لازم است.”
اما وی بر ضرورت ادامه کار صنعت تأکید کرد.
طبق دستور کمیته ملی شرایط اضطراری ، از روز دوشنبه ، ساعت 21 مغازه ها بسته می شوند و مردم باید از ساعت 11 شب تا 5 صبح در خانه بمانند.
این امر همچنین استفاده اجباری از ماسک صورت را به تمام فضاهای بیرونی سراسر رومانی ، که خود را برای انتخابات پارلمانی در 6 دسامبر آماده می کند ، گسترش داد و دستور داد همه بازارهای تولید داخل مزرعه بسته شود.
رومانی قبلاً در مارس قفل محکمی را اعمال کرده بود. ماسک صورت از ماه مه در وسایل حمل و نقل عمومی و در فضاهای عمومی داخلی و فضای بیرونی شلوغ اجباری است.