شمار قربانیان غرق شدن قایق مهاجران در جزیره میکونوس یونان به 9 نفر افزایش یافت

آتن: مقامات روز سه‌شنبه اعلام کردند که پس از پیدا شدن شش جسد دیگر در دریا و در جزیره‌ای مجاور، تعداد قربانیان غرق شدن یک قایق مهاجر در هفته گذشته در نزدیکی جزیره تفریحی میکونوس یونان سه برابر شده و به 9 نفر رسیده است. بقیه مفقود هستند.
در بیانیه گارد ساحلی آمده است که غواصان روز سه شنبه جسد چهار زن و یک مرد را در عمق 30 متری (100 فوت) داخل قایق تندرو غرق شده که از ترکیه حرکت کرده بود، پیدا کردند. جسد یک زن 18 ساله از قایق نیز روز دوشنبه در یک بخش صخره‌ای ساحل پیدا شد. آنتیپاروس، جزیره دیگری در سیکلاد گروه در مرکز دریای اژه.
ملیت آنها علنی نشد.
دو مرد از غرق شدن کشتی جان سالم به در بردند و تا ساحل میکونوس شنا کردند. آنها به امدادگران گفتند که تا 17 نفر در قایق بودند که 6 نفر همچنان مفقود هستند. آنها گفتند که هیچ یک از مسافران جلیقه نجات به تن نداشتند.
این قایق تندرو پلاستیکی روز جمعه در شمال شرق میکونوس واژگون و غرق شد و عملیات نجات گسترده از طریق هوا و دریا آغاز شد. جسد دو زن بالغ و یک مرد بالغ چند ساعت بعد پیدا شد.
میکونوس بیش از 150 کیلومتر (95 مایل) از نزدیکترین نقطه در سواحل ترکیه فاصله دارد.
قاچاقچیان مستقر در ترکیه در سال‌های اخیر اغلب مسیرهای دریای آزاد را انتخاب کرده‌اند تا از آب‌های تحت نظارت شدید شرق دریای اژه، جایی که چندین جزیره بزرگ یونانی در نزدیکی سواحل ترکیه قرار دارند، اجتناب کنند. آنها به سمت هر دو می روند ایتالیا یا برای Cyclades.