فرانسه کمبود قرص سقط جنین را به خطر می اندازد: با افزایش ذخایر آمریکا، فرانسه کمبود قرص سقط جنین را به خطر می اندازد

پاریس: مقامات برابری جنسیتی این کشور هشدار دادند که فرانسه در معرض خطر کمبود قرص‌های سقط جنین است زیرا ایالت‌های ایالات متحده در طی یک نبرد حقوقی و سیاسی تشدید بر سر حقوق باروری ذخایر خود را افزایش می‌دهند.
فرانسه بیشتر داروهای سقط جنین خود را از یک تولید کننده عمدتاً تحت مالکیت ایالات متحده تهیه می کند و منابع در حال حاضر تحت فشار کمبود مواد خام قرار دارند.
شورای عالی برابری بین مردان و زنان فرانسه (HCE) روز سه شنبه گفت: علاوه بر این، ایالت های ایالات متحده “در حال ایجاد ذخایر برای کاهش توقف احتمالی تولید یا فروش میفپریستون و میزوپروستول هستند.”
این سازمان گفت: «وضعیت آمریکا خطر کمبود را به همراه دارد.
قرص های سقط جنین حدود 70 درصد از ختم حاملگی ها در فرانسه را تشکیل می دهند. زنان یک دوز میفپریستون و سپس یک دوز میزوپروستول مصرف می کنند که باعث خروج جنین 36 تا 48 ساعت بعد می شود.
انتظار می رود دادگاه عالی ایالات متحده روز چهارشنبه در مورد یافته های یک دادگاه پایین تر رای دهد که سازمان غذا و دارو (FDA) به اشتباه میفپریستون را برای استفاده در سال 2000 تایید کرده است، که باعث ایجاد هرج و مرج قانونی در ارائه بهداشت باروری شده است.
این پرونده بخشی از کمپین گسترده تر محافظه کاران علیه حقوق سقط جنین است، پس از آن که دادگاه عالی متمایل به راست در سال گذشته حکم رو علیه وید را که دسترسی به ختم بارداری را برای نیم قرن تضمین می کرد، لغو کرد.
در فرانسه، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه، ماه گذشته وعده داد که به زودی قانونی را ارائه خواهد کرد که حق سقط جنین را در قانون اساسی ثبت می کند.
تاخیر در تولید
اما در مورد دسترسی به داروها، رصدخانه غیردولتی برای شفافیت در سیاست دارویی (OTMeds) هفته ها پیش هشدار داد که دریافت میزوپروستول از برخی داروخانه ها در چندین شهر و منطقه از جمله پاریس دشوار یا غیرممکن است.
فرانسوا براون، وزیر بهداشت روز چهارشنبه تاکید کرد که دسترسی زنان به میزوپروستول “در همه جا ممکن است” و به شبکه تلویزیونی RMC گفت که “سه ماه ذخایر” وجود دارد و “هیچ کمبودی وجود ندارد”.
او افزود، حتی در جاهایی که این دارو در داروخانه ها موجود نیست، مراکز پزشکی ارائه دهنده سقط جنین همیشه دارای لوازم بوده اند.
را ANSM مقامات دارویی روز سه‌شنبه گفتند که تولیدکننده عمدتاً متعلق به ایالات متحده، نوردیک فارما، که تمام میزوپروستول فرانسه را تامین می‌کند، اواخر سال گذشته در مورد تأخیر در تولید یکی از برندهای خود، گیمیسو، هشدار داد.
تولید برند دیگر میزوپروستول خود، میسون، دچار کمبود مواد اولیه حیاتی شده است.
ANSM افزود: “تنش ها” در عرضه “با توزیع ده ها هزار جعبه گیمیسو در هفته گذشته و میسون از این هفته در حال حل شدن است.”
همچنین بدنه دارای میسون وارداتی از ایتالیا است.
پائولین لوندیکس، بنیانگذار OTMeds گفت: «خوب است که ANSM بالاخره تشخیص می دهد که در هفته های اخیر مشکلی وجود داشته است.
او افزود: “اما باید دید که آیا کمبود این دارو واقعاً پایان خواهد یافت یا خیر. این نمونه دیگری از این است که چگونه یک بازار فوق متمرکز می تواند امنیت سلامت ما را به خطر بیندازد.”
فرانسه در طول زمستان با کمبود داروهای دیگر از جمله آنتی بیوتیک هایی مانند آموکسی سیلین مواجه بوده است.