فرماندار خرسون: شمار قربانیان پس از گلوله باران روس ها به خرسون اوکراین به 23 نفر افزایش یافت.

خرسون: گلوله باران روسیه 23 نفر را در شهر جنوبی اوکراین و نزدیک آن کشته است خرسون فرماندار منطقه گفت که روز چهارشنبه، یک هایپر مارکت، ایستگاه راه آهن و ساختمان های مسکونی مورد حمله قرار گرفت.
الکساندر پروکودین فرماندار با اعلام آخرین آمار کشته شدگان در روز پنجشنبه در ویدئویی آنلاین گفت: “هدف های دشمن مکان هایی است که ما در آن زندگی می کنیم. اهداف آنها جان ما و فرزندان ما است.”
رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی روز چهارشنبه حملات به خرسون را محکوم کرد و “رد خونینی را که روسیه با گلوله هایش پشت سر می گذارد” محکوم کرد.
پروکودین گفت که 46 نفر نیز در حملات روز چهارشنبه زخمی شده اند.
مقامات محلی گفتند که کشته شدگان شامل سه مهندس بودند که سعی داشتند خسارات وارده به شبکه برق را در بمباران های قبلی روسیه ترمیم کنند.
خبرنگاران رویترز در محل گفتند که پس از این حملات، حوضچه های خون و انبوهی از آوار بیرون از هایپر مارکت خرسون روی زمین افتاده بود.
روسیه فوراً در مورد حملات در خرسون، یکی از چهار منطقه اوکراین که سپتامبر گذشته اعلام کرد، آن را ضمیمه کرده است، اظهار نظر نکرد. مسکو هدف قرار دادن غیرنظامیان در تهاجم خود به اوکراین که در فوریه 2022 آغاز شد را رد کرده است.
بسیاری از شیشه های ایستگاه راه آهن شکسته شد. سه زن که در زمان حمله مشغول غذا خوردن بودند، گفتند که زیر یک میز پوشیده شده اند.
مسکو در چند روز گذشته حملات هوایی به اوکراین را تشدید کرده است، زیرا کیف برای یک ضد حمله آماده می‌شود که در آن انتظار می‌رود در تلاش برای بازپس‌گیری سرزمین‌های اشغالی در منطقه خرسون باشد.
نیروهای اوکراینی در نوامبر گذشته شهر خرسون را پس از نزدیک به هشت ماه اشغال بازپس گرفتند، اما نیروهای روسی تنها تا طرف مقابل رودخانه دنیپرو عقب‌نشینی کردند، جایی که اکنون شهر را گلوله باران می‌کنند.
الکساندر پروکودین، فرماندار منطقه روز چهارشنبه به دلایل “اجرای قانون” منع رفت و آمد در شهر خرسون را از عصر جمعه تا صبح دوشنبه ادامه داد. وی جزئیات دیگری ارائه نکرد.