فلش نور بر فراز کیف، صدایی در مورد سقوط ماهواره، بیگانگان ایجاد می کند

شبکه‌های اجتماعی گفتند که آسمان شب بالای کیف در زمان جنگ روز چهارشنبه با یک فلش نور روشن شد و این گمانه‌زنی را برانگیخت که یک ماهواره یا حتی سقوط کرده است. بیگانگان ممکن است مسئول باشد
چهار کلیپ ویدئویی کوتاهی که توسط روزنامه نگار و وبلاگ نویس آناتولی شرعی در یک کانال تلگرامی منتشر شد، آسمان را به طور ناگهانی با نوری درخشان نشان می داد. در یک کلیپ، یک شی شعله ور به نظر می رسید که با زمین برخورد می کند.
این فیلم باعث ایجاد چندین الگوی رفتاری در مورد بیگانگان و اشیاء پرنده ناشناس شد. اداره نظامی شهر کیف با استناد به اطلاعات اولیه اعلام کرد که این یک ماهواره ناسا در حال سقوط بوده است.
آژانس فضایی ایالات متحده این هفته اعلام کرده بود که فضاپیمای بازنشسته 660 پوندی (300 کیلوگرمی) تصویرگر طیف سنجی خورشیدی انرژی بالا (RHESSI) Reuven Ramaty روز چهارشنبه دوباره وارد جو می شود.
یکی از سخنگویان ناسا گفت: “با این حال، آن ورود مجدد هنوز رخ نداده است — RHESSI هنوز در مدار است. ناسا و وزارت دفاع به ردیابی RHESSI ادامه می دهند. هیچ ماهواره ناسا دیگری اوایل امروز وارد جو نشده است.”
ناسا گفت که فضاپیمای RHESSI که برای مشاهده شعله های خورشیدی استفاده می شود، در سال 2002 به مدار پایین زمین پرتاب شد و در سال 2018 از مدار خارج شد.
ناسا در بیانیه ای اعلام کرد که انتظار دارد بیشتر فضاپیمای RHESSI با ورود به جو بسوزد.
ناسا گفت: «اما انتظار می‌رود برخی از اجزا از ورود مجدد جان سالم به در ببرند.» وی افزود که خطر آسیب برای هر کسی روی زمین کم است – تقریباً یک مورد در 2467.
نیروی هوایی اوکراین که مسئول تلاش برای سرنگونی موشک ها و پهپادهای شلیک شده توسط روسیه است، گفت که ممکن است یک ماهواره یا یک شهاب سنگ عامل این حمله باشد.
“لطفا از نمادهای رسمی نیروی هوایی برای ایجاد میم برای لذت بردن دشمن استفاده نکنید!” در پیامی گفته شد
دقایقی قبل، آندری یرماک، مشاور رئیس جمهور، ایموجی یک بشقاب پرنده را منتشر کرده بود.