لوپن: لوپن، کهنه سرباز راست افراطی فرانسوی که در بیمارستان بستری شده، عملکرد خوبی دارد: دختر

پاریس: ژان ماری لوپن، رهبر کهنه کار راست افراطی در فرانسه، پس از یک حمله قلبی خفیف، دخترش مارین، در بیمارستان وضعیت خوبی دارد. لوپن یکشنبه گفت.
لوپن که در دو انتخابات ریاست جمهوری گذشته فرانسه از امانوئل ماکرون شکست خورد، گفت: «او حالش خوب است و من از همه کسانی که سلامت او را جویا شده اند تشکر می کنم.
او گفت: “من هنوز او را ندیده ام و به زودی این کار را خواهم کرد (اما) حال او خوب است و این مهمترین چیز است.”
او افزود که پدرش که روز شنبه در بیمارستان بستری شده است، نیاز به معاینات دارد، زیرا تنها چند ماه از تولد 95 سالگی خود فاصله دارد.
ژان ماری لوپن که پنج بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شد، در سال 2002 با شکست نخست وزیر سوسیالیست برای راهیابی به دور دوم انتخابات علیه رئیس جمهور ژاک شیراک، موج شوک را در فرانسه ایجاد کرد.
مجله خبری لوپوینت در گزارشی که بعداً توسط مشاور دیرینه لوپن لورن دو سنت آفریک تأیید شد، گفت که او روز شنبه پس از ناراحتی قلبی در بیمارستانی در نزدیکی پاریس بستری شد.
او در سال‌های اخیر چندین بار دچار بیماری‌های ناخوشایند شده است که آخرین آن در فوریه سال گذشته بود که پس از سکته مغزی «کوچک» در بیمارستان بستری شد.
چترباز سابق یکی از بنیانگذاران جبهه ملی بود – که بعداً توسط دخترش مارین به رالی ملی تغییر نام داد – و دهه ها را صرف سرکوب مهاجرت کرد.
در حالی که ثروت سیاسی او در طول بیش از نیم قرن به شدت در نوسان بود – نژادپرستی بی شرمانه او که منجر به لقب “شیطان جمهوری” شد – او یک بار به خود می بالید که ظهور راست افراطی در سراسر اروپا نشان داد که ایده های او به جریان اصلی رفته است.
دخترش بعداً سعی کرد تصویر حزب را پاک کند و در سال 2015 او را به دلیل اظهاراتی که او گفته بود هولوکاست صرفاً “جزئیاتی” از تاریخ است، اخراج کرد.
این حزب از آن زمان تاکنون هجوم قابل توجهی در سیاست اروپا و فرانسه داشته است.
مارین لوپن در انتخابات ریاست جمهوری سال 2022 رکورد راست افراطی 23.15 درصد آرا را به دست آورد، زیرا این حزب با کسب 89 کرسی در پارلمان، به اصلی ترین حزب مخالف کشور تبدیل شد.