لیسبون: در زیر خیابان های لیسبون، گالری های روم باستان داستان گذشته را روایت می کنند

لیسبون: سالی دو بار، دریچه ای در خیابان شلوغ لیسبون باز می شود تا پله هایی را که به یکی از باستانی ترین مکان های پایتخت پرتغال منتهی می شود، نمایان می کند: یک سازه رومی 2000 ساله که هنوز ساختمان های بالای آن را کنار هم نگه می دارد.
قدمت آن به قرن اول پس از میلاد برمی‌گردد، پیچ و خم زیرزمینی «cryptoportico» متشکل از تونل‌ها و گذرگاه‌ها توسط رومی‌ها ساخته شد، که در حدود 200 سال قبل از میلاد شهر را که در آن زمان به نام اولیسیپو شناخته می‌شد، اشغال کردند. این شهر برای چندین قرن تحت کنترل رومیان باقی ماند.
این سازه تضمین می کند و 2000 سال بعد همچنان تضمین می کند که ساختمان های بالای سر ما برای کسانی که در آنجا زندگی می کنند، کار می کنند و راه می روند، پایدار و ایمن هستند. جوآنا سوزا مونتیرو، مدیر موزه لیسبون، در حالی که از سایتی که به نام the گالری های رومی.
هر سال برای چند روز در آوریل و سپتامبر باز می شود. این فضا معمولاً به دلیل وجود آبخوان در زیر شهر پر آب می شود. آب که برای حفظ آن ضروری است، باید برای دسترسی به آن پمپاژ شود.
این گالری ها برای اولین بار در سال 1771، زمانی که لیسبون پس از زلزله بزرگ ویرانگر سال 1755 بازسازی می شد، کشف شد.
بلیط های بازدید از گالری ها معمولا در عرض 15 دقیقه به فروش می رسد. از جمله افراد خوش شانسی که موفق به خرید یکی از آن ها شدند گوستاوو هورتا، یک برزیلی که در لیسبون زندگی می کند.
او مدت کوتاهی پس از بالا رفتن از پله‌های شیب‌دار از گالری‌های زیرزمینی، گفت: «این قابل چشم پوشی نیست. من دو سال منتظر ماندم تا به این تور بروم.»