ماکرون از رسانه ها به دلیل پوشش افراط گرایی اسلامی انتقاد می کند

واشنگتن: رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون زنگ زده مجله نیویورک تایمز خبرنگار رسانه ای انتقاد از پوشش انگلیسی زبان از موضع فرانسه در مورد افراط گرایی اسلامی پس از حملات اخیر ، بحث در مورد آن “قانونی کردن” خشونت است.
مكرون در اظهارنظرهايي كه در ستون يكشنبه اخير منتشر شد ، به بن اسميت گفت: “هنگامي كه فرانسه به فرانسه حمله كرد ،
“بنابراین وقتی می بینم ، در این زمینه ، چندین روزنامه که به اعتقاد من از کشورهایی هستند که ارزشهای ما را دارند … وقتی می بینم که آنها این خشونت را مشروعیت می بخشند و می گویند قلب مسئله این است که فرانسه نژادپرست و اسلام هراس است ، پس من می گویم اصول بنیانگذاری از بین رفته است. ”
اسمیت در ستون خود درباره تبادل نظر خود گفت که رئیس جمهور فرانسه استدلال کرده است “رسانه های خارجی قادر به درک” لائیسیته “یا سکولاریسم ، ستون سیاست و جامعه فرانسه نبودند.
حمایت داخلی از موضع محکم درمورد نیاز مهاجران به پذیرش ارزشهای فرانسه از زمان قمه زنی قاطعانه در ماه گذشته معلم ساموئل پتی ، که کارتونهای پیامبر محمد (ص) را در درس آزادی بیان به دانش آموزان خود نشان داد ، بیشتر از گذشته است.
ماکرون ضمن ادای احترام به مرد مقتول ، از مارک سخت سکولاریسم فرانسه و سنت طولانی هجو آن دفاع کرد.
وی نذر کرد: “ما کارتون را رها نخواهیم کرد.”
نظرات وی نه تنها در اعتراضات خشمگینانه در سراسر کشورهای اسلامی – که بسیاری از آنها خواستار تحریم محصولات فرانسوی بوده اند – بلکه توسط روزنامه های انگلیسی زبان و حتی متحدان سیاسی بین المللی نیز زیر سوال رفته است.
بار مالی بخشی از خبرنگار را با عنوان “جنگ ماکرون علیه” تجزیه طلبی اسلامی “فقط فرانسه را بیشتر از هم جدا می کند منتشر کرد.
این مقاله بعداً با اشاره به اشتباهات واقعی ، ستون را پایین کشید.
ماكرون با دفاع از موضع فرانسه در نامه ای به FT كه در آن انگ زدن به مسلمانان را انكار كرده بود ، نوشت: “فرانسه – ما به این دلیل مورد حمله قرار گرفتیم – برای مسلمانان به همان اندازه كه برای مسیحیان ، یهودیان ، بودایی ها و همه ممنان سكولار است.”