متحدان اوکراین قول حمایت قوی در مذاکرات کلیدی می دهند: متحدان اوکراین قول حمایت قوی در مذاکرات کلیدی می دهند

وزیر دفاع آمریکا، پایگاه هوایی رامشتاین/کیف: حمایت بین المللی از اوکراین «قوی و واقعی» است. لوید آستین روز جمعه، در حالی که او نشستی را در آلمان با متحدان خود برای بحث در مورد حمایت بیشتر از کیف آغاز کرد، گفت.
در آستانه مذاکرات با حضور نمایندگان 50 کشور، رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی از متحدان غربی خواسته بود که برای کمک به عقب راندن نیروهای روسیه، جت های جنگنده و موشک های دوربرد بیشتری ارسال کنند.
آستین در آغاز گفتگوها، یک سال پس از آغاز مذاکرات میان رهبران دفاعی برای هماهنگی کمک به اوکراین، گفت: “حمایت ما از نیروهای آزادی در اوکراین قوی و واقعی است.”
آستین با اشاره به لجستیک و پشتیبانی دیگر گفت: «در جلسه گروه تماس امروز، ما بر روی سه موضوع کلیدی – دفاع هوایی، مهمات و توانمندسازها تمرکز خواهیم کرد.
زلنسکی برای «غلبه بر بی میلی» برخی از کشورهای عضو در ارائه راکت‌های دوربرد، جت‌های جنگنده مدرن و خودروهای زرهی درخواست کمک کرده بود و درخواست خود را مستقیماً به ینس استولتنبرگ، رئیس این ائتلاف که روز پنج‌شنبه برای اولین بار از کیف دیدار کرد، مطرح کرد. از زمان تهاجم روسیه در سال گذشته.
در رامشتاین، استولتنبرگ نیاز به بحث در مورد “سکوهای جدید” پشتیبانی با نبرد را که اکنون در دومین سال آن است، تایید کرد. اما او همچنین بر لزوم اطمینان از ادامه کار تسلیحاتی که قبلاً عرضه شده است، تأکید کرد.
استولتنبرگ گفت: “این اکنون یک نبرد فرسایشی است و یک نبرد فرسایشی به جنگ تدارکات تبدیل می شود” و افزود: “شاید این نیز کمی خسته کننده تر باشد، اما تدارکات بسیار مهم است.”
گردهمایی رامشتاین خشم مسکو را برانگیخت و وزارت خارجه روسیه گفت که اقدام متحدان در قبال اوکراین “مشارکت مستقیم آنها در درگیری و مشارکت در برنامه ریزی عملیات نظامی را تایید می کند”.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین همچنین ناتو را به تلاش برای “جذب و کشاندن اوکراین به ائتلاف” متهم کرد و نشان داد که روسیه حق دارد “این عملیات” را برای تضمین امنیت خود آغاز کند.
پدافند هوایی
الکسی رزنیکوف، وزیر دفاع اوکراین در توییتر اعلام کرد، نشست رامشتاین با گفتگوهای «مثمر» درباره کمک نظامی بین نمایندگان کیف و همتایان آمریکایی آنها آغاز شد.
اعضای ناتو جت‌های جنگنده دوران شوروی را به اوکراین فرستاده‌اند، اما از ارسال مدل‌های مدرن‌تر مانند F-16 طراحی شده توسط ایالات متحده که کیف به دنبال آن است، خودداری کرده‌اند.
با این حال، آنها موشک‌های ضدهوایی را در اختیار اوکراین قرار داده‌اند و کیف اوایل هفته اعلام کرد که اولین محموله پاتریوت‌ها را دریافت کرده است که به عنوان یکی از پیشرفته‌ترین سامانه‌های دفاع هوایی آمریکا دیده می‌شود.
این کیت یکی از خواسته های کلیدی کیف از متحدان غربی بوده است زیرا به نظر می رسد از خود در برابر حملات موشکی روسیه دفاع کند و تهاجم مسکو را متوقف کند.
در منطقه لوگانسک در شرق اوکراین، خبرگزاری فرانسه گروهی از نظامیان را دید که در چند کیلومتری مواضع روسیه از توپخانه های بریتانیایی استفاده می کردند.
یکی گلوله‌ها را از مخفیگاه نزدیک به اسلحه ساخت بریتانیا بیرون می‌آورد، در حالی که دیگران مختصات را تنظیم می‌کنند و لوله را قبل از دستور نهایی «آتش!» پر می‌کنند.
بوگدان، یک سرباز اوکراینی 40 ساله از شهر جنگ زده باخموت، گفت: “اهداف برنامه ریزی شده ای وجود دارد که ما روی آنها کار می کنیم. و برخی به طور غیرمنتظره ظاهر می شوند، به عنوان مثال، برای دفع یک حمله زمانی که دشمن پیشروی می کند.”
وی گفت: “دشمن از خودروهای نظامی کم استفاده می کند. پیاده نظام که دشمن به وفور دارد، پیش می رود.”
پیشنهاد ناتو
در جریان سفر استولتنبرگ به کیف، رئیس ناتو نیز تحت فشار قرار گرفت تا به اوکراین اجازه دهد به این ائتلاف بپیوندد، اما او تاکید کرد که این یک اولویت فوری نیست.
او روز جمعه در رامشتاین گفت: «همه متحدان ناتو توافق کرده‌اند که اوکراین به عضویت ناتو درآید، اما تمرکز اصلی اکنون بر این است که چگونه اطمینان حاصل کنیم که اوکراین پیروز می‌شود».
او گفت: «بدون یک اوکراین مستقل و مستقل، بحث درباره عضویت معنایی ندارد.
رئیس ناتو همچنین گفت که ائتلاف در حال بررسی یک برنامه چند ساله برای کمک به اوکراین برای انتقال از استانداردهای تجهیزات (و) دوره شوروی به استانداردها و دکترین های ناتو است.
“ما باید اطمینان حاصل کنیم که اوکراین از قدرت نظامی برخوردار است… آن قدرت بازدارندگی برای جلوگیری از حملات جدید، زیرا باید به خاطر داشته باشید که جنگ در فوریه سال گذشته آغاز نشد” بلکه با الحاق کریمه به روسیه در سال 2014.
پس از گذشت یک سال از تهاجم روسیه، روسیه در اولین حمله مشابه برای تقریبا یک ماه یک شبه با هواپیماهای بدون سرنشین کیف را مورد حمله قرار داد، هرچند مقامات شهری گزارشی از تلفات جانی نداشتند.
مسکو با از دست دادن مهمات یکی از جنگنده هایش بر فراز بلگورود در نزدیکی مرز اوکراین، دچار شکست شد.
مقامات محلی از انفجاری خبر دادند که دو نفر را مجروح کرد و دهانه بزرگی را در شهر روسیه بر جای گذاشت.
منطقه بلگورود از زمانی که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در فوریه 2022 نیروهای خود را به اوکراین فرستاد، بارها مورد گلوله باران قرار گرفته است.