مخالفانی که توسط بلاروس از هواپیما خارج شدند به 8 سال زندان محکوم شدند

تالین: A دادگاه در بلاروس یک مخالف را محکوم کرد روزنامه نگار که پس از انتشار یک آگهی بازرگانی دستگیر شد پرواز که به کشور منتقل شد و روز چهارشنبه او را به هشت سال زندان محکوم کرد.
دستگیری چشمگیر رامان پراتاسویچ در ماه می 2021 خشم غرب را برانگیخت و برخی از رهبران گفتند که تغییر مسیر هواپیما مساوی با ربودن توسط دولت است.
کنترل‌کننده‌های پرواز بلاروس به هواپیمای رایان ایر که از یونان به لیتوانی سفر می‌کرد، دستور فرود در مینسک را دادند و به خدمه گفتند که خطر بمب‌گذاری علیه این پرواز وجود دارد.
هنگامی که هواپیما بر روی زمین بود، هیچ ماده منفجره ای در هواپیما پیدا نشد، اما پراتاسویچ، شهروند بلاروسی که در آن زمان در تبعید زندگی می کرد، بازداشت شد. دوست دختر روسی او نیز دستگیر شد. سپس به هواپیما اجازه داده شد تا به ویلنیوس، پایتخت لیتوانی ادامه دهد.
در واکنش به انحراف اجباری، چندین کشور غربی مجموعه‌ای از تحریم‌های جدید را اعمال کردند و هواپیماهای خود را از پرواز بر فراز بلاروس منع کردند.
پراتاسویچ یک کانال اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را راه‌اندازی کرد که به طور گسترده توسط شرکت‌کنندگان در مراسم استفاده می‌شد اعتراضات علیه انتخابات مورد مناقشه سال 2020 که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور مستبد بلاروس، ششمین دوره ریاست جمهوری را به دست آورد. او به سازماندهی ناآرامی و توطئه برای تصرف قدرت متهم شد.
استپان پوتیلو موسس کانال تلگرام و یان رودیک دیگر سردبیر این کانال به ترتیب به ۲۰ و ۱۹ سال حبس غیابی محکوم شدند. هر دو در تبعید می مانند.