مردی به کاروان VIP پیوست و صدراعظم آلمان را در آغوش گرفت. نقض امنیتی در دست بررسی

برلین: پلیس آلمان پس از اینکه یکی از مردم توانست در کاروان VIP صدراعظم اولاف شولز لغزش کند و در حالی که او برای سوار شدن به هواپیما در فرودگاه فرانکفورت آماده می شد، صمیمانه او را در آغوش بگیرد، قرمز شده است.
روزنامه بیلد روز جمعه گزارش داد که محافظان شولز بعداً متوجه اشتباه خود شدند و مرد را تعقیب کردند.
پلیس فدرال در بیانیه ای اعلام کرد که این مرد بازداشت شده است. به گفته پلیس به کسی آسیب نرسیده است اما تحقیقات در مورد نقض امنیتی آغاز شده است.
دفتر شولز این حادثه را که اواخر روز چهارشنبه رخ داد، تایید کرد شولز پس از برگزاری جشن بیست و پنجمین سالگرد تاسیس بانک مرکزی اروپا، راه خود را به برلین بازگشت.
سخنگوی شولتس گفت: “برخورد و در آغوش گرفتن در فرودگاه فرانکفورت (…) در واقع توسط صدراعظم برنامه ریزی نشده بود.” ولفانگ بوچنر به خبرنگاران در برلین گفت. او گفت که این حادثه «برای او غافلگیرکننده بود» اما رهبر آلمان «در هیچ نقطه‌ای احساس خطر نکرد».
خود شولز هنگامی که در کنفرانس خبری اواخر روز جمعه در استونی در مورد آن سؤال شد، این حادثه را کم اهمیت جلوه داد.
او گفت: «در مورد سؤالی که مردم به من سلام می‌کنند و به من احوالپرسی می‌کنند، این هرگز چیزی نیست که مرا شگفت‌زده کند – کاملاً طبیعی است و من احساس نمی‌کردم که این وضعیت دراماتیک باشد. وی با تاکید بر عواقب احتمالی، افزود: پلیس کار خوبی انجام می دهد و من احساس می کنم در دستان امنی هستم.
با وجود این اطمینان، بوشنر گفت که “سوالاتی پیرامون این حادثه وجود دارد و آنها به دقت بررسی خواهند شد.”