مرکل با افزایش محدودیت های ویروس آلمان ، صبر و شکیبایی می کند

برلین: آنگلا مرکل ، صدراعظم آلمان را خواست که با محدودیت هایی که به منظور کاهش سرعت ویروس کرونا ایجاد می کند ، صبور بمانند و روز پنجشنبه گفت که با واکسن های امیدوار کننده در راه ، “در انتهای تونل نور وجود دارد.”
مرکل روز یکشنبه پس از توافق با فرمانداران ایالتی در مورد تمدید محدودیت ها حداقل تا 20 دسامبر در پارلمان خطاب به پارلمان گفت که مقامات با استفاده از تدابیری سعی کرده اند زندگی را در حد طبیعی حفظ کنند در حالی که از مردم در برابر ویروس محافظت می کنند و اطمینان حاصل نمی کنند که سیستم های بیمارستانی تحت فشار قرار دارند.
وی گفت: “در مبارزه با همه گیری ، این مسئله مربوط به بهداشت یا اقتصاد ، بهداشت یا آموزش ، بهداشت یا فرهنگ ، بهداشت یا ارتباطات اجتماعی نیست ، بلکه مربوط به همه این موارد است.” “فکر کردن در مورد این چیزها در تقابل با یکدیگر یک سو mis تفاهم است ، اما همیشه در مورد هر دو است.”
آلمان در تاریخ 2 نوامبر به اصطلاح خاموش شدن موج شکن را آغاز کرد و رستوران ها ، بارها ، امکانات ورزشی و تفریحی را تعطیل کرد اما مدارس ، مغازه ها و آرایشگاه ها را باز گذاشت.
در ابتدا قرار بود چهار هفته به طول انجامد ، اما مرکل و 16 فرماندار ایالتی این کشور اواخر روز چهارشنبه توافق کردند که آن را تا 20 دسامبر تمدید کنند و هدف آن این است که تعداد ویروس های کرونا در هر منطقه به زیر 50 در 100000 نفر در هفته برسد. در حال حاضر با 140 در 100000 ، با برخی مناطق بسیار بالاتر است.
براساس داده های موسسه رابرت کوچ ، مرکز کنترل بیماری های کشور ، این کشور روز پنجشنبه بیش از 15000 مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا به نقطه عطفی تبدیل شد و به نظر می رسد روز جمعه از یک میلیون عفونت فراتر رود.
در آلمان که 83 میلیون نفر جمعیت دارد ، عملکرد نسبتاً خوبی در مرحله اول همه گیری ثبت شده است. هنوز هم میزان مرگ و میر کمتری نسبت به چندین کشور اروپایی دیگر دارد و خاموش شدن فعلی آن نسبتاً خفیف است.
محدودیت های موجود توانسته است جلوی افزایش تصاعدی پرونده های جدید را بگیرد ، اما در سطح بالایی تثبیت شده است ، مقاماتی که اکنون می خواهند آن را امتحان کنند و سقوط دهند.
دولت همچنین روز چهارشنبه با برخی محدودیت های اضافی موافقت کرد ، از جمله محدودیت بیشتر در اجتماعات خصوصی ، دلسرد کردن آتش بازی های سنتی شب سال نو و ممنوعیت کامل برخی از برنامه ها ، گسترش نیازهای ماسک و کاهش تعداد مشتریانی که به فروشگاه های بزرگتر راه پیدا می کنند.
دولت همچنین در نظر دارد حدود 17 میلیارد یورو (20 میلیارد دلار) کمک بیشتر برای جبران خسارات تجاری متوقف شده در تعطیلی ، به اضافه 15 میلیارد یورو (حدود 17.9 میلیارد دلار) که توسط مقامات فدرال در ماه نوامبر ارائه شده است.
مرکل گفت با چندین واکسن امیدوار کننده که نزدیک به تصویب است ، احتمالاً قبل از کریسمس ، مردم دلیل خوش بینی دارند.
وی گفت: “این مسئله بلافاصله حل نخواهد شد ، اما در انتهای تونل نور وجود دارد.”
رئیس ستاد مرکل ، هلگه براون به تلویزیون RTL گفت که به احتمال زیاد برخی از محدودیت ها تا ماه مارس همچنان ادامه دارد ، زیرا واکسن از بین رفته است.
مرکل به نمایندگان مجلس گفت: “زمستان دشوار خواهد بود.” اما این پایان خواهد یافت. ”