مطالعه هاروارد نوشیدنی های شیرین را با افزایش خطر مرگ مرتبط می کند. قهوه و چای را گزینه های ایمن تر می نامد

افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می توانند به جای نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا، نوشیدنی های میوه ای و غیره قهوه، چای (بدون شکر) یا آب ساده مصرف کنند. مطالعه اخیر انجام شده در هاروارد نشان داد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که به طور منظم قند مصرف می کنند. نوشیدنی های سنگین، مانند نوشابه، به احتمال زیاد به دلیل بیماری قلبی مرگ زودرس دارند.
یافته های این تحقیق در آوریل امسال در مجله پزشکی بریتانیا (BMJ) منتشر شد. ادعا می شود که این یکی از اولین مطالعاتی است که به بررسی اثرات نوشیدنی های شیرین بر افراد مبتلا به دیابت نوع 2 پرداخته است.

Qi Sun، دانشیار گروه تغذیه و اپیدمیولوژی، دانشکده بهداشت عمومی هاروارد TH Chan که همچنین بخشی از این مطالعه بود، گفت که این اولین مطالعه اپیدمیولوژیک در مقیاس بزرگ است که به طور سیستماتیک نوشیدنی های رایج را در رابطه با مرگ و میر و بیماری های قلبی عروقی بررسی می کند. .

بیش از 12000 نفر در این مطالعه شرکت کردند
این مطالعه با استفاده از داده‌های سلامت جمع‌آوری‌شده از گروه بزرگی از شرکت‌کنندگان، شامل زنان و مردان، که در مقطعی از مطالعه با T2D تشخیص داده شده بودند، انجام شد. استفاده از داده های طولی به طور متوسط ​​18.5 سال قابل توجه است زیرا به محققان این امکان را می دهد که تأثیر عوامل و مداخلات مختلف را بر نتایج T2D در یک دوره طولانی ارزیابی کنند. با استفاده از داده های دو مطالعه مختلف، محققان توانستند یافته ها را بین جمعیت ها و زمینه های مختلف مقایسه و مقایسه کنند.
داده‌های مربوط به رژیم غذایی شرکت‌کنندگان هر دو تا چهار سال یکبار جمع‌آوری می‌شد که شامل اطلاعاتی در مورد تعداد دفعات مصرف نوشیدنی‌های شیرین شده با قند از جمله نوشابه، لیموناد، آب میوه، قهوه، چای، شیر کم‌چرب، شیر پرچرب، و آب ساده

حمله قلبی خاموش بیش از 40 درصد موارد حمله قلبی را تشکیل می دهد. عوامل خطر و علائم را بدانید

خطر مرگ زودرس در افرادی که نوشیدنی های غیر شیرین مصرف می کردند کمتر بود

مشخص شد شرکت‌کنندگانی که روزانه نوشیدنی‌های شیرین مصرف می‌کردند در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دوم و در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ زودرس بر اثر چاقی قرار داشتند. اما مشخص شد کسانی که آب تمیز، قهوه یا حتی چای می نوشند، از این خطرات دور هستند.

مشخص شد افرادی که نوشیدنی‌های سالم‌تری مصرف می‌کنند تا 18 درصد از خطر مرگ به هر دلیلی و افرادی که در اثر بیماری‌های قلبی عروقی می‌میرند تا 24 درصد دور هستند.

مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی برای افرادی که یک نوشیدنی شیرین را با یک نوشیدنی شیرین شده مصنوعی جایگزین کردند، حدود 15 درصد کاهش یافت. این بدان معنی است که نتایج مطالعه با آنچه قبلاً در مورد اثرات منفی نوشیدنی های شیرین شده با شکر بر سلامت شناخته شده است، مطابقت دارد. این متخصص به نقل از او گفت: «این یک واقعیت ثابت شده است که این نوع نوشیدنی‌ها ناسالم هستند و یافته‌های این مطالعه تأیید بیشتری بر این موضوع است».

یک واقعیت ثابت شده این است که “نوشیدنی های شیرین ناسالم هستند”

یک مطالعه تحقیقاتی در سال 2019 انجام شد که بر تأثیرات مصرف نوشیدنی های شیرین بر بیش از 13000 بزرگسال در یک دوره شش ساله متمرکز بود. این مطالعه نشان داد که مصرف بیشتر نوشیدنی های شیرین منجر به افزایش خطر مرگ و میر به هر دلیلی تا 11 درصد می شود. علاوه بر این، هر وعده اضافی آب میوه مصرف شده با 24 درصد بیشتر خطر مرگ و میر ناشی از هر علت مرتبط بود. این بدان معناست که مصرف نوشیدنی های شیرین و آب میوه ممکن است برای سلامت کلی مضر باشد و ممکن است خطر مرگ را افزایش دهد.

بنابراین، اکثر متخصصان پیشنهاد می‌کنند برای نتایج بهتر سلامتی، به نوشیدنی‌های بدون قند روی بیاورید.

در مجموع، نتیجه این تحقیق این است که مردم باید از آنچه می نوشند آگاهی بیشتری داشته باشند تا بدن خود را هیدراته نگه دارند. اگر می‌خواهید مصرف شکر را کاهش دهید، یکی از بهترین راه‌ها این است که به نوشیدنی‌های شیرین شده مصنوعی و سپس آب روی بیاورید. این انتقال آهسته می تواند به افراد کمک کند مصرف قند خود را به تدریج کاهش دهند.