معترضان پان‌باشینگ به استقبال ماکرون: معترضان پان‌باشینگ برای استقبال از مکرون در حالی که او به جاده می‌آید

MUTTERSHOLTZ: ده‌ها معترض در حال برخورد با قابلمه‌ها و ماهیتابه‌ها در روز چهارشنبه قبل از ورود رئیس‌جمهور توسط پلیس عقب رانده شدند. امانوئل مکرون در روستایی در شرق فرانسه
مکرون قرار است بعداً در موترشولتز در منطقه آلزاس، یکی از چندین سفر این هفته به مناطق روستایی فرانسه باشد که نشان دهنده تمایل او به ورق زدن اصلاحات نامطلوب حقوق بازنشستگی است.
اما مخالفان سیاسی و اتحادیه های کارگری او از معترضان خواسته اند تا کمپین سه ماهه خود را علیه قانونی که سن بازنشستگی را از 62 به 64 سال افزایش می دهد، ادامه دهند.
در جریان سخنرانی ماکرون در عصر دوشنبه به ملت آغاز شد، نوعی اعتراض با سابقه طولانی در فرانسه و بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی.
حدود صد نفر از اتحادیه های CGT و CFDT روز چهارشنبه در مقابل دفتر شهردار در Muttersholtz تجمع کردند و از ماهیتابه ها و درب ماهیتابه ها و همچنین سوت ها و بوق ها برای ایجاد صدا استفاده کردند.
پس از چندین درخواست پلیس برای عقب نشینی از منطقه، جایی که مقامات محلی تظاهرات را ممنوع کرده اند، افسران با استفاده از زور آنها را به فاصله 200 متری (650 فوت) هل دادند.
عصر سه‌شنبه، سفر خصوصی ماکرون به سن دنیس، در شمال شرقی پاریس، همچنین شاهد بود که حدود 300 تظاهرکننده خشم خود را از تغییرات حقوق بازنشستگی او که هفته گذشته به تصویب رسید، ابراز کردند.
یکی از دستیاران رئیس جمهور روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: “مردم خود را به گوش می‌رسانند، اما این بخشی از لحظه است.”
این صحنه ها یادآور سفرهای مکرون به اطراف فرانسه در جریان اعتراضات موسوم به “جلیقه زردها” در سال های 2018-2019 است، زمانی که رئیس دولت 45 ساله بارها با تظاهرکنندگان خشمگین یا معترضان مواجه می شد.
او در سال 2021 توسط یک جوان بیکار 28 ساله از علاقه مندان به تاریخ قرون وسطی در جریان بازدید از شهری کوچک در جنوب شرقی فرانسه به صورت او سیلی خورد.
پس از بازدید روز چهارشنبه از یک شرکت ساختمانی در Muttersholtz، مکرون قرار است روز پنجشنبه از یک مدرسه در منطقه جنوبی Herault بازدید کند.