ملونی: جورجیا ملونی ایتالیا در سالگرد روز آزادی خواستار اتحاد شد

رم: نخست وزیر ایتالیا جورجیا ملونی روز سه‌شنبه خواستار اتحاد میان نیروهای سیاسی در جشن سالگرد آزادی از دست نازی‌ها و متحدان فاشیست آنها در 25 آوریل 1945 شد.
ملونی که برادر راست راستش ایتالیا ریشه حزب به خرابه های ایتالیایی می رسد فاشیسم در پایان جنگ جهانی دوم، با قاطعیت اتهامات مربوط به نوستالژی فاشیسم در درون حزب را رد کرد.
در نامه ای سرگشاده به روزنامه ایتالیایی Il Corriere della Sera، ملونی او نوشت که امیدوار است این جشن‌ها بتواند مناسبتی برای “تجدید وفاق ملی” باشد، که نقش ایتالیا را در جهان به عنوان “سنگر اساسی دموکراسی” تقویت کند.
متحدان و دستیاران نخست‌وزیر 46 ساله در چندین نوبت به کم‌اهمیت جلوه دادن جنایات نازی‌ها و فاشیست‌ها یا تحریف حقایق تاریخی در مورد جنبش پارتیزانی که برای آزادی کشور می‌جنگید متهم شده‌اند.
شش ماه پس از روی کار آمدن ملونی، حضور ملونی در مراسم رسمی یادبود در محراب میهن رم در صبح روز سه‌شنبه، در کنار رئیس‌جمهور ایتالیا، سرجیو ماتارلا، از سوی بسیاری از ناظران به عنوان نقطه عطفی تلقی شد.
ملونی خود از کلمه “حوضه آبخیز” برای یادآوری 25 آوریل 1945 در نامه خود استفاده کرد و آن را لحظه ای مهم در تاریخ ایتالیا تعریف کرد، زیرا راه را برای پیروزی آن “ارزش های دموکراتیکی که فاشیسم در هم شکسته بود و ما حک شده می یابیم هموار کرد.” در قانون اساسی جمهوری ایتالیا.»
ملونی بارها به دنبال رفع نگرانی ها در مورد ریشه های نئوفاشیستی حزبش بوده و اصرار دارد که راست ایتالیایی فاشیسم را به تاریخ سپرده است و سرکوب دموکراسی و قوانین ضد یهودی را به صراحت محکوم کرده است.
با این حال، برخی از منتقدان تاکید کرده‌اند که او از زمانی که در راس محافظه‌کارترین دولت از زمان جنگ جهانی دوم به قدرت رسیده است، هرگز موضع «ضد فاشیستی» حزبش را به وضوح اعلام نکرده است.
ملونی روز سه‌شنبه نوشت: «سال‌های متمادی است، همانطور که هر ناظر صادقی اذعان می‌کند، احزاب نماینده راست در پارلمان ایتالیا ناسازگاری خود را با هرگونه نوستالژی برای فاشیسم اعلام کرده‌اند.
ملونی از زمان نخست‌وزیری در اکتبر، مکرراً با اعضای جامعه یهودی رم تماس گرفته است.
اما یکی از رهبران برادران ایتالیا، رئیس سنا، ایگنازیو لاروسا – که با افتخار یادگاری های موسولینی را در خانه اش به نمایش گذاشت – اخیراً بحث در مورد ریشه های حزب را دوباره برانگیخت و گفت که قانون اساسی ایتالیا هرگز آشکارا کلمه “ضد فاشیسم” را درج نکرده است.
ملونی در نوجوانی به شاخه جوانان حزب نئوفاشیست ایتالیا، جنبش اجتماعی ایتالیا، یا MSI، که بخشی از اولین دولت پس از جنگ ایتالیا در سال 1946 بود، پیوست. او سپس رهبری جنبش جوانان حزب جانشین MSI، «ناسیونال» را بر عهده گرفت. اتحاد
حزب برادران ایتالیا جانشین اتحاد ملی شد و شعله سه رنگ MSI اصلی را به عنوان آرم خود حفظ کرد.