مکرون: طرح بازنشستگی غیرمحبوب امانوئل ماکرون در قوانین فرانسه به تصویب رسید

پاریس: رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرونطرح نامحبوب افزایش سن بازنشستگی فرانسه از 62 به 64 روز شنبه، یک روز پس از تصویب این تغییر توسط نهاد قانون اساسی این کشور، به تصویب رسید.
ماکرونامضا و انتشار در مجله رسمی جمهوری فرانسه اجازه داد قانون لازم الاجرا شود.
در روز جمعه، شورای قانون اساسی برخی از بخش‌های قانون بازنشستگی دولت را رد کرد، اما حداقل سن بازنشستگی بالاتر را تصویب کرد، که در طرح مکرون و کانون اعتراضات مخالفان قرار داشت.
تصمیم شورای 9 نفره ماه ها بحث پر فراز و نشیب در مجلس و شور و شوق در خیابان ها را در بر گرفت. پس از صدور حکم، تظاهرات خودجوش در پاریس و سراسر کشور برگزار شد.
اتحادیه های کارگری اصلی فرانسه که از ژانویه 12 تظاهرات سراسری را به امید شکست این طرح سازماندهی کرده اند، قول داده اند تا زمانی که این طرح پس گرفته نشود به مبارزه ادامه خواهند داد. آنها خواستار تظاهرات گسترده دیگری در اول ماه مه شدند کارگران بین المللی روز
دولت استدلال کرد که ملزم کردن مردم به کار دو سال بیشتر قبل از واجد شرایط بودن برای بازنشستگی برای سرپا نگه داشتن سیستم بازنشستگی با افزایش سن جمعیت مورد نیاز است. مخالفان افزایش مالیات بر ثروتمندان یا کارفرمایان را پیشنهاد کردند و گفتند که این تغییر شبکه امنیت اجتماعی را که به سختی به دست آمده را تهدید می کند.
افزایش سن بازنشستگی به عنوان معیاری برای دوره دوم ریاست جمهوری ماکرون در نظر گرفته شده بود. او یک سال پیش دوباره انتخاب شد، اما نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که محبوبیت رئیس‌جمهور به پایین‌ترین سطح خود در چهار سال گذشته رسیده است.
مکرون اولین بار در سال 2017 با وعده رقابتی‌تر کردن اقتصاد فرانسه، از جمله با طولانی‌تر کردن کار مردم، انتخاب شد.
از آن زمان، دولت او استخدام و اخراج کارگران را آسان تر کرده، مالیات کسب و کار را کاهش داده و مطالبه مزایا را برای بیکاران دشوارتر کرده است.