مک کان: دادگاه آلمان اتهامات جنسی مظنون پرونده مادلین مک کان را رد کرد

برلین: دادگاهی در شهر براونشوایگ آلمان اتهامات تجاوز جنسی و تجاوز جنسی علیه مسیحی را رد کرد. بروکنر، که رسماً به عنوان مظنون رسمی در این پرونده شناسایی شده است پرونده مادلین مک کانوکیل وی روز پنجشنبه گفت.
فردریش فوئلشر، وکیل دادگستری در ایمیلی به رویترز گفت که تصمیم دادگاه به این معناست که مقامات قانونی در براونشوایگ صلاحیت رسیدگی به پرونده «مدی»، یک دختر انگلیسی که در سال 2007 در سن 3 سالگی در پرتغال ناپدید شد، ندارند.
دادستان های آلمان سال گذشته گفتند که بروکنر را به سه جرم تجاوز شدید و دو جرم سوء استفاده جنسی از کودکان در پرتغال بین 28 دسامبر 2000 تا 11 ژوئن 2017 متهم کرده اند. این اتهامات با مک کان مورد.
فوئلشر با تایید گزارش روزنامه بیلد گفت که دادگاه براونشوایگ تصمیم گرفته است که صلاحیت رسیدگی به این پرونده را ندارد و حکم بازداشت بروکنر را لغو کرده است.
دادگاه در ایالت نیدرزاکسن، این تصمیم را تایید کرد و گفت این واقعیت که بروکنر یک محل اقامت در ایالت زاکسن-آنهالت ثبت کرده است به این معنی است که خارج از حوزه قضایی براونشوایگ است.
سخنگوی دادگاه تاکید کرد که این اتهامات جدا از پرونده مک کان است و از تایید دیدگاه فوئلشر که این اقدام به این معنی است که دادگاه دیگر نمی تواند مورد دوم را بررسی کند، خودداری کرد.
بروکنر، محکوم به سوء استفاده از کودکان و تاجر مواد مخدر که در آلمان به دلیل تجاوز به یک زن 72 ساله در همان منطقه از منطقه آلگاروه پرتغال پشت میله های زندان است. مادلین ناپدید شد، سال گذشته رسماً به عنوان مظنون رسمی در پرونده مک کان شناسایی شد.
فوئلشر نگفت چه زمانی قرار است بروکنر آزاد شود یا اینکه آیا تصمیم دادگاه بر آن تأثیر خواهد گذاشت یا خیر.
پلیس آلمان در ژوئن 2020 گفت که فرض بر این است که مادلین مرده است و احتمالا بروکنر مسئول آن بوده است. بروکنر دست داشتن در این ناپدید شدن را رد کرده است و به هیچ جرمی مرتبط با آن متهم نشده است.
دادستان های ایالتی فوراً برای اظهار نظر در دسترس نبودند.
دفتر دادستانی پرتغال بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.