ناتو: زلنسکی می گوید وقت آن رسیده که ناتو اوکراین را به اتحاد دعوت کند

کیو: رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی روز پنجشنبه گفت زمان آن فرا رسیده است که ناتو تصمیم سیاسی برای دعوت از اوکراین برای پیوستن به ائتلاف نظامی اتخاذ کند و این کیف میخواستم بدونم کی عضو میشه
رهبر اوکراین در یک کنفرانس خبری مشترک در زمان جنگ کیف با ینس استولتنبرگ، رئیس ناتو، گفت که نشست ناتو در ویلنیوس در ماه ژوئیه می تواند “تاریخی” شود و از او برای شرکت در آن دعوت شده است.
در حالی که استولتنبرگ برای اولین بار از زمان تهاجم روسیه در فوریه سال گذشته به کیف سفر کرد، او به خبرنگاران گفت: «از دعوت برای بازدید از اجلاس سپاسگزارم، اما دریافت دعوتنامه مربوطه برای اوکراین نیز مهم است.
هیچ مانع عینی برای تصمیم سیاسی برای دعوت از اوکراین به ائتلاف وجود ندارد و اکنون که اکثر مردم کشورهای ناتو و اکثر اوکراینی ها از پیوستن به ناتو حمایت می کنند، زمان تصمیم گیری های مربوطه فرا رسیده است.
اوکراین که در سال 1991 از اتحاد جماهیر شوروی به رهبری مسکو استقلال یافت، در سپتامبر گذشته پس از اینکه کرملین گفت چهار منطقه اوکراینی را که نیروهایش تا حدی اشغال کرده‌اند را الحاق کرده است، اعلام کرد که عضویت سریع در ناتو را اعلام کرد.
زلنسکی گفت: ما این سفر دبیرکل، اولین سفر جنگ تمام عیار را به عنوان نشانه ای از آمادگی ائتلاف برای آغاز فصل جدیدی در روابط با اوکراین، فصل تصمیم بلندپروازانه تفسیر می کنیم.
او گفت که اوکراین همچنین خواستار تضمین های امنیتی در مسیر خود برای عضویت در ناتو است.
زلنسکی گفت که از استولتنبرگ خواسته است تا برخی از اعضای ناتو را که به گفته او در تهیه تسلیحات سنگین کند هستند تحت فشار قرار دهد.
وی گفت: توقف تصمیمات مربوطه زمانی است که برای صلح از دست می رود و این به معنای جان رزمندگان ماست که تاکنون ابزار دفاعی لازم را در حجم لازم دریافت نکرده اند.