ناوالنی: ناوالنی روسیه یک بیماری مرموز دارد که ممکن است مسمومیت کند باشد

مسکو: الکسی ناوالنیسخنگوی او گفت که برجسته ترین سیاستمدار اپوزیسیون روسیه در زندان با یک بیماری مرموز دست و پنجه نرم می کند که می تواند نوعی سم کند اثر باشد و در مدت کمی بیش از دو هفته 8 کیلوگرم از وزن خود را از دست داده است.
یک آمبولانس شبانه از جمعه تا شنبه برای ناوالنی به مستعمره کیفری IK-6 با حداکثر امنیت در ملخوو، در حدود 250 کیلومتری (115 مایلی) شرق مسکو، جایی که او در آنجا نگهداری می شود، فراخوانده شد. کیرا یارمیش، سخنگوی وی، در یک کلیپ ویدیویی در توییتر که با موسیقی پس زمینه ناراحت کننده همراه بود، گفت.
او گفت شکایت معده ناشناخته ای در روز جمعه شعله ور شد و پزشکان زندان در گذشته با تزریق دارویی که از شناسایی او خودداری کرده بودند، او را درمان کردند.
یارمیش در پست توییتری خود نوشت: «ما رد نمی کنیم که در این زمان، الکسی ناوالنی به آرامی مسموم می شود، به آرامی کشته می شود تا توجه کمتری را به خود جلب کند.
او گفت: «او با درد شدید بدون کمک پزشکی در سلول تنبیهی نگهداری می‌شود.
وقتی در مورد ادعاهایی مبنی بر اینکه ممکن است ناوالنی به آرامی مسموم شود، سوال شد کرملین گفت که وضعیت سلامتی او را دنبال نمی کند و این موضوع مربوط به خدمات ندامتگاه فدرال است.
سازمان ندامتگاه که در گذشته اتهامات مربوط به بدرفتاری کارکنانش با ناوالنی را رد کرده و گفته است که او همیشه در صورت نیاز تحت درمان بوده است، بلافاصله به درخواست رویترز برای اظهار نظر پاسخ نداد.
ناوالنی که در حال گذراندن احکام مجموع 11 تا 1/2 سال به دلیل کلاهبرداری و تحقیر دادگاه به اتهاماتی است که به گفته او برای ساکت کردن او ساخته شده است، روز سه شنبه از طریق توییتر گفت که به سلول انفرادی بازگردانده شده و مجبور شده است تحمل کند. شرایط بسیار جهنمی
یارمیش گفت که در ماه ژانویه پس از درمان با آنتی بیوتیک برای یک ویروس، دچار درد معده مشابهی شده و دوباره وزن زیادی از دست داده است.
دولت آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد که از بدتر شدن وضعیت سلامتی ناوالنی بسیار نگران است. رویترز به طور مستقل نتوانست وضعیت سلامتی ناوالنی را تأیید کند.
“ماندلا روسیه”
ناوالنی یک وکیل سابق است که بیش از یک دهه پیش با تحقیر نخبگان رئیس جمهور ولادیمیر پوتین و بیان اتهامات فساد در مقیاس وسیع به شهرت رسید. حامیان ناوالنی او را نسخه روسی نلسون ماندلای آفریقای جنوبی می دانند که روزی برای رهبری کشور از زندان آزاد می شود.
در مقابل، مقامات روسی او و حامیانش را افراط‌گرایان می‌دانند که با آژانس اطلاعاتی سیا آمریکا ارتباط دارند و قصد دارند روسیه را بی‌ثبات کنند. آنها جنبش او را غیرقانونی اعلام کرده اند و بسیاری از پیروان او را مجبور به فرار به خارج از کشور کرده اند.
در سال 2020، ناوالنی از تلاش ظاهری برای مسموم کردن او در طول پرواز در سیبری جان سالم به در برد که آزمایش‌های آزمایشگاهی غربی نشان داد که یک عامل اعصاب است. ناوالنی دولت روسیه را به تلاش برای کشتن او متهم کرد، چیزی که آن را رد کرد.
او به دلیل آن مسمومیت در آلمان تحت درمان قرار گرفت اما در سال 2021 داوطلبانه به روسیه بازگشت و در بدو ورود دستگیر و زندانی شد.
یارمیش گفت: داروهایی که توسط مادرش به زندان ناوالنی فرستاده شده بود توسط ماموران زندان از اداره پست جمع آوری نشد و پس داده شد.
او گفت که حامیان او مجبور بودند هر بار که او مریض می‌شد با مقامات زندان مبارزه می‌کردند تا مطمئن شوند که تحت درمان قرار می‌گرفت.
یارمیش گفت: “سوء استفاده از سلامتی الکسی یک تمرین معمولی (زندان) مستعمره شماره شش است. تنها کاری که ما می توانیم در حال حاضر (برای کمک به او) انجام دهیم این است که همه جا درباره الکسی صحبت کنیم.”