هرچه کف پیستون ضخیم تر باشد

رینگ پیستون می­بایست اتصال شعاعی قابل پیش بینی و موثری بین جداره سیلندر و سطح جانبی رینگ برقرار نمایند تا عایق بندی به طرز مناسبی انجام گیرد. رینگ پیستون یک واشر قابل انبساط چاکدار است، که برای ایجاد آب بند میان پیستون و جداره سیلندر به کار می­رود. با اضافه کردن درصدی سیلیکون به آلومینیم ( حدود ۱۶ % ) مقدار انبساط حرارتی به نحو چشم گیری کاهش می یابد. بنابراین بطور کلی پیستونهای چدنی سنگین بوده و توان وزنی موتور را کاهش میدهند همینطور چدن داری ضریب انبساط حجمی پائین بوده و در عین حال دارای ضریب انتقال حرارت پائینی دارد. پیستونهای سبک دارای یک روکش آلومیتی سخت هستند که دوام پیستونها را افزایش داده است. اگر پیستون پهن یا قطر بزرگ را کنار پیستون با قطر بسیار کم قرار دهیم ( شاتون یک اندازه باشد ) , پیستون فیت شاهد این خواهید بود که قدرت تولیدی بسیار زیادتر از قدرت پیستون لاغر است .

خرید یک دفاع راست و چپ مطمئن در روزهای باقی مانده نقل و انتقالات و یا بردن عبدالله ناصری به پست قبلی خود با در نظر گرفتن دفاعی مستحکم و قوی مخصوصا در کناره ها میتواند تیم را در دیدارهای مهم و حساس مخصوصا تیمهای پر مهره بیمه کند. کاپیتان اول پرسپولیس خداحافظی خود را از میادین فوتبال اعلام کرد و در آخرین روزهای سال91 یکی از مهم ترین رویدادهای فوتبال را رقم زد. افتخارات و موفقیت های مهم ورزشی وی از سال 75 شروع شد، پس از محرومیت نعیم سعداوی وی در پیستون راست تیم ملی بازی کرد. وی پایان نیم فصل اول همان سال از این تیم جدا شد و بعد از 13 سال مجددا به تیم پرسپولیس پیوست و پس از عقد قرارداد با این تیم اعلام کرد پرسپولیس آخرین باشگاه دوران بازیگری وی است. چه موقعی واشر سرسیلندر میسوزد یا نیم سوز میشود؟ اما تحولات فراوان تیم در نیم فصل دوم و همزمان یکی دو مصدومیت بدهنگام، کیا را کاملا به حاشیه راند. تیم فولاد خوزستان بعد از گل دوم انتظار میرفت تا از نظر تاکتیکی تغییراتی را در تیم خود حاصل کند اما اصرار مربی و اطمینان او به ترکیب و همچنین فقر نفری فولاد در نیمکت اجازه کار و اقدامی به کادر مربیگری فولاد نمیداد.فولاد خوزستان با استفاده از سرعت شریفات و ناصری با پشتیبانی چاگو و عبدالله زاده به صورت پراکنده حملاتی را ترتیب دادند اما هیچ کدام راه به دروازه پیدا نکردند.

در نیمه نخست فولاد چند موقعیت خطرناک را بر روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد که با بی دقتی و خودخواهی توپ ها یکی پس از دیگری از دست میرفت.انگیزه بالای شریفات و انصاری برای گلزنی قابل تحسین بود اما این دو بازیکن با توجه به فشار پرسپولیس و عدم تغذیه آنها توسط هافبکها از جریان بازی خارج شده بودند. در کنار آنها عدم تمرکز تیم در بازیسازی در زمین خودی و گرفتار شدن در پرس بازیکنان پرسپولیس راه را برای هنرنمایی تیم بسته بود و حتی بهم ریختگی خط هافبک و سر درگمی دفاع میتوانست در نیمه اول نتیجه ای سنگین تر از سه بر صفر را برای فولاد رقم بزند. از بعد تاکتیکی تیم فولاد امروز بدون شک یکی از ضعیف ترین عملکرد های فصل خود را به نمایش گذاشت و این تیم هم در بعد حمله و هم دفاع نمایش سطح پایینی داشت و شاید خوردن گل در دقیقه یک آن هم گل به خودی شیرازه تیم را از نظر روحی پاشید و کادر فنی نیز نتوانست از نظری روحی و تاکتیکی به تیم کمک شایانی بکند و تیم به راحتی بازی را به حریف واگذار کرد.

مهدوی کیا می گوید تا پایان فصل فقط در صورتی که پرسپولیس به فینال جام حذفی برود با چند دقیقه حضور در آن میدان برای همیشه با پیراهن پرسپولیس خداحافظی پیستون و سیلندر می کند. 2 وارد زمین شد.هنوز یک دقیقه از بازی نگذشته بود که تیم پرسپولیس با استفاده از تاکتیک اوت پرتابی با گل به خودی عبدالله کرمی به گل رسید تا آب سردی بر پیکره فولاد ریخته باشد.تیم فولاد خوزستان که مثل همیشه از حمایت چشمگیر هواداران خود بهره میبرد نتوانست از نظر روحی خود را به تعادل نسبی برساند و با لو دادن توپ ها در میانه زمین و دادن پاس های اشتباه فرصت را به هافبک های بازیساز پرسپولیس می داد و همین موضوع باعث شد که تیم پرسپولیس در دقیقه 11 توسط وحید امیری با غفلت مدافعین و خروج اشتباه طالب لو که روز بدی را پشت سر گذاشت به گل برسد. این آسیب موجب خردشدن قطعات ریز بین پیستون و سرسیلندر میشود و حتی امکان دارد که این آسیب باعث شکسته شدن رینگ نیز بشود و مشکلات زیادی را هم ایجاد کند و این حالت با گوش دادن به صدای موتور به راحتی قابل تشخیص است.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با پیستون طرح جدید پژو وب سایت خود باشید.