هشدار پوتین درمورد سیاسی کردن مسئله واکسن Covid-19

مسکو: ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روز سه شنبه ، هنگام هشدار نسبت به سیاسی کردن مسئله ورم ویروس کرونا ، گفت: دو واکسن روسی علیه Covid-19 “م “ثر” و “ایمن” هستند و یک واکسن سوم نیز در دست تولید است.
پوتین در سخنرانی در نشست مجازی سازمان همکاری شانگهای (SCO) گفت که روسیه از ایده دسترسی به کشورهای نیازمند به مواد مخدر و کالاهای ضروری حمایت می کند.
وی در سخنرانی خود در شورای عالی گفت: “ما دو واکسن ثبت شده در روسیه داریم و آزمایشات قبلا تأیید کرده اند که واکسن ها بی خطر هستند ، هیچ عارضه جانبی ندارند و کارآمد هستند. واکسن سوم در مرحله تولید است.” روسای کشورهای SCO.
اسپوتنیک نیوز به نقل از پوتین گفت: “آنها م areثر هستند ، افرادی که واکسینه شده اند و سپس با افرادی که به ویروس کرونا مبتلا شده اند تماس داشته اند ، خود ویروس کرونا نداشته اند یا فقط علائم خفیفی دارند.”
در ماه آگوست ، روسیه اولین کشور در جهان بود که واکسن ضد ویروس کرونا را ثبت کرد ، که Sputnik V نامیده می شود و توسط م Researchسسه تحقیقات گامالیا ساخته شد. این واکسن اکنون در حال اتمام آزمایشات بالینی مرحله سه است.
با این حال ، نگرانی هایی در مورد واکسن روسی وجود دارد زیرا کارشناسان نسبت به رویکرد سریع روسیه در تولید واکسن بدبین هستند. دانشمندان نسبت به داده های این مطالعه نگرانی هایی را مطرح کرده اند.
پوتین تأکید کرد: “ما برای همکاری آماده هستیم … و پیشنهاد می کنیم که از سیاست زدگی پرهیز کنیم ، زیرا این واقعیت که امروز مردم در سراسر کره زمین به واکسن نیاز دارند هدایت می شویم. ما آماده همکاری با هر کشور در جهان هستیم.”
رئیس جمهور خاطرنشان کرد که روسیه در زمانی ریاست شورای همکاری شانگهای را عهده دار بود که کشورهای عضو آن با بیماری همه گیر ویروس کرونا روبرو بودند ، این امر باعث ایجاد تغییراتی در دستور کار سازمان از جمله افزایش تعامل بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای در زمینه های مراقبت های بهداشتی و محافظت از زندگی و سلامتی این کشور شد. شهروندان
“امروز ما می خواهیم یک برنامه جامع از سازمان خود اتخاذ کنیم [the Shanghai Cooperation Organisation] در مورد مبارزه با اپیدمی ، و همچنین یک بیانیه ویژه در مورد ویروس کرونا “، پوتین گفت.
روسیه حدود نیم میلیون کیت برای آزمایشگاه های تشخیص ویروس کرونا و همچنین دستگاه هایی برای اندازه گیری درجه حرارت بدون تماس به کشورهای SCO اهدا کرده است. پوتین گفت ، تیم های پزشکی روسیه به قزاقستان ، قرقیزستان ، تاجیکستان و ازبکستان اعزام شده اند.