هوادار داعش 4 نفر را در وین کشت و 21 نفر دیگر را زخمی کرد

اتریش روز سه شنبه با یک حمله وحشیانه دست به گریبان بود که در آن یک فرد مسلح ، که مقامات او را هوادار دولت اسلامی توصیف می کردند و یک وسیله انفجاری جعلی بر تن داشت ، دوشنبه شب در قلب وین ، پایتخت تیراندازی کرد و دست کم چهار نفر را کشت. صبح روز سه شنبه ، حدود 1000 افسر پلیس در سراسر شهر به پرواز درآمدند. پلیس اتریش به 18 مکان حمله کرده و 14 نفر از افراد مرتبط با ضارب را که از آنها سال می شود ، بازداشت کرد.
در اواخر روز ، داعش مسئولیت حمله را در بیانیه ای از گروه اعلام کرد خبرگزاری اعماق ارسال شده در تلگرام. این بیانیه با تصویری از یک مرد ریشو به نام ابو داگنه البانی همراه بود و می گفت او روز دوشنبه با اسلحه و مسلسل به جمعیت در وین حمله کرد ، قبل از اینکه توسط پلیس اتریش خود کشته شود.
در این حمله یک زن و مرد مسن ، یک عابر جوان و یک پیشخدمت کشته شدند و 22 نفر از جمله یک پلیس زخمی شدند ، وزیر کشور کارل نهمرساید. شهردار وین گفت که حال سه نفر هنوز وخیم است. صدراعظم سباستین Kurz در توصیف حمله به عنوان یک حمله تروریستی گفت: “این درگیری بین مسیحیان و مسلمانان یا بین اتریشی ها و مهاجران نیست. نه ، این دعوایی است بین افراد زیادی که به صلح اعتقاد دارند و افراد معدودی (که مخالف آن هستند). این یک نبرد بین تمدن و بربریت است. ”
در همسایگی آلمان ، صدراعظم آنگلا مرکل شوک خود را ابراز کرد و گفت: “ما آلمانی ها با دوستان اتریشی خود همدردی و همبستگی داریم. مبارزه با تروریسم اسلامگرا مبارزه مشترک ماست. ”
مهاجم ، پسر مهاجران متولد اتریش از مقدونیه شمالی، کمربند انفجاری به دست داشت که جعلی به نظر می رسید. رئیس پلیس وین گفت که او 9 دقیقه پس از شروع شور و شلیک کشته شد. وی به عنوان كجتیم فیجولای ، تابعیت دوگانه اتریش و مقدونیه شمالی شناخته شد كه در آوریل سال گذشته به دلیل تلاش برای سفر به سوریه برای پیوستن به داعش به 22 ماه زندان محكوم شد. او به دلیل سن کم ، در ماه دسامبر زودتر از موعد آزاد شده بود و حتی در یک برنامه ضد رادیکالیسم نیز شرکت کرده بود. مقامات گفتند که وی به یک تفنگ اتوماتیک ، یک اسلحه دستی و یک قمه مسلح شده بود. اتریش سه روز عزاداری اعلام کرد.