ویروس کرونا باعث تشویق کریسمس از بیت لحم کتاب مقدس می شود

بیت لحم: ویروس کرونا ویرانگر جشن های کریسمس در بیت لحم است ، اما همه شهرهای کتاب مقدس را که به عنوان زادگاه عیسی در اوج فصل تعطیلات به طور عادی شاد و خالص احترام گذاشته شده بود ، خاموش کرد.
هزاران زائر بین المللی که معمولاً به شهر می آیند مفقود شده اند.
رستوران ها ، هتل ها و مغازه های سوغاتی بسته است. خدمات مشهور نورپردازی درخت کریسمس ، و همچنین خدمات کلیسا در شب کریسمس ، به گروه کوچکی از افراد مجاز محدود خواهد شد.
ماریانا العارجا ، صاحب هتل 120 اتاقه آنجل در حومه بیت لحم گفت: “بیت لحم مرده است.”
این هتل محل اولین شیوع ویروس کرونا در کرانه باختری بود – هنگامی که گروهی از گردشگران یونانی در مارس گذشته با ویروس سرنگون شدند.
وی 25 کارگر خود را به مدت چندین ماه در پرسنل خود نگه داشت اما در نهایت نتوانست به آنها پرداخت کند
الارجا ، که خود به ویروس آلوده شده بود ، گفت که مجبور شده است هتل را ببندد و کل کارکنان خود را اخراج کند زیرا هیچ نشانی از پایان همه گیری یا بازدید گردشگران به این زودی ها وجود ندارد.
وی گفت: “ما امسال 351 گروه توریستی در هتل خود رزرو کردیم که هر یک 150 نفر است.” “اما همه آنها لغو شدند.” الیاس الارجا ، رئیس اتحادیه هتل های این شهر گفت که بیت لحم در سال 2019 از 3 میلیون گردشگر پذیرایی کرد.
وی گفت: با وجود اسرائیل ، نقطه اصلی ورود مسافران بین المللی به منطقه ، ممنوعیت گردشگران به دلیل بحران ویروس کرونا ، و گذرگاه مرزی کرانه باختری با اردن برای خارجی ها بسته است ، این تعداد در سال جاری نزدیک به صفر است.
الارجا ، پسر عموی صاحب هتل آنجل ، گفت: “شصت درصد شهر به گردشگری متکی هستند و درآمد آنها با ناپدید شدن گردشگران از بین می رود.”
هتل سفیر ، که در نزدیکی کلیسای میلاد واقع شده است ، در محلی که مسیحیان معتقدند عیسی متولد شده است واقع شده است ، یک طبقه دوباره بازگشایی شده است به امید اینکه برخی از بازدید کنندگان محلی بخواهند در هفته های آینده جشن بگیرند.
محمود تارمان ، مسئول پذیرش هتل ، گفت که سفیر هشت نفر از 60 کارگر خود را برای خدمت به مهمانان محلی برگردانده است.
اما با نابودی اقتصاد کرانه باختری در اثر قفل های مکرر ، هنوز مشخص نیست که تعداد افراد زیادی چه خواهد شد.
“در این زمان از سال ، این هتل خالی از زندگی شلوغ خواهد شد. اما همانطور که می بینید ، هیچ زندگی وجود ندارد ، حتی یک درخت کریسمس هنوز وجود ندارد. ”
تشکیلات خودگردان فلسطین ، که بخشی از کرانه باختری اشغال شده توسط اسرائیل را اداره می کند ، این هفته قفل شبانه جدیدی را برای کمک به مهار جهش در موارد ویروس کرونا اعمال کرد.
مردم باید از ساعت 7 بعد از ظهر تا ساعت 6 صبح در خانه بمانند و بیت لحم نیز شامل قفل می شود.
مقامات می گویند اگر سطح عفونت پایین نیاید ، ممکن است قفل شدن از طریق کریسمس و تا سال جدید تمدید شود.
وزارت بهداشت در مجموع حدود 65000 مورد ویروس کرونا در کرانه باختری و بیش از 620 مورد مرگ را گزارش کرده است.
آنتون سلمان ، شهردار بیت لحم ، گفت که این شهر قصد داشت 3000 مهمان دعوت شده از جمله نیروهای پیشاهنگی محلی و گروههای موسیقی از سراسر جهان را که به طور معمول در جشن های شب کریسمس بازدید کنندگان را سرگرم می کنند ، پذیرا شود.
وی گفت: روشنایی مشهور درخت کریسمس ، برنامه ریزی شده در روز پنجشنبه ، فقط به 15 مهمان محدود خواهد شد ، از جمله شهرداران محلی ، بخشدار و پدرسالار لاتین و دیگر روحانیون.
محمود عباس ، رئیس جمهور 85 ساله فلسطین ، که معمولاً به این جشن می پیوندد ، دعوت شده است اما در مورد حضور وی اظهار نکرده است.
سلمان گفت ، مراسم نیمه شب تشییع ، یک رویداد رسمی به رهبری پاتریارک لاتین که معمولاً رهبران مذهبی ، افراد برجسته محلی و صدها زائر از سراسر جهان در آن شرکت می کنند ، نیز مقیاس پذیرفته شده است.
وی گفت که مقامات هنوز در لیست مهمانان کار می کنند ، اما انتظار می رود رهبران مذهبی و برخی دیپلمات های خارجی در آن حضور داشته باشند.
این رویداد برای عموم مردم بسته خواهد بود اما برای تماشای مردم به صورت زنده پخش می شود.
وی گفت: “هیچ کس نمی تواند مسئولیت دعوت تعداد زیادی از مردم به رویدادهای کریسمس را بر عهده بگیرد.” “هیچ چیز در طی همه گیری همه مانند گذشته نخواهد بود.”