ویروس کرونا ویروس: چه چیزی دیابت را به عنوان یک بیماری همبستگی بد برای COVID-19 تبدیل می کند؟

دیابت یک بیماری ترسناک برای مبارزه است و ناراحت کننده است که فکر کنیم شیوع دیابت در سراسر جهان هر روز در حال افزایش است و هند تعداد زیادی از موارد را ثبت می کند. به عنوان یک بیماری ، دیابت می تواند سایر مشکلات سلامتی را نیز دعوت کند ، COVID-19 یکی از آنها است.

COVID-19 شرایطی است که با بیماری های دیگر بدتر می شود. تحقیقات نشان می دهد افرادی که از دیابت رنج می برند از عواقب بدتری رنج می برند ، خطر زیادی برای شدت و مدت زمان بهبودی دارند.

مطالعه اخیر انجام شده توسط کالج کینگ ، لندن ، نشان داد بیمارانی که به بیماری “رتینوپاتی دیابتی” مبتلا هستند با خطر بیشتری برای بستری شدن در COVID روبرو می شوند و پنج برابر بیشتر از آنها می توانند از حمایت تهویه استفاده کنند.

رتینوپاتی ، که با آسیب به رگهای خونی اطراف چشم مشخص می شود ، یک عارضه شایع در دیابت نوع 1 و نوع 2 است. در بسیاری از موارد ، آسیب رگ های خونی همچنین می تواند منجر به آسیب به اعضای دیگر بدن شود. اکنون پزشکان در حال فهمیدن هستند که چه آسیب های جدی دیگری می تواند ناشی از همان باشد – یکی از آنها COVID-19 شدید و بهبودی طولانی مدت است.

از مدیریت شعله ور شدن قند خون گرفته تا جلوگیری از آسیب به اندام ، چه عواملی باعث بیماری دیابت در COVID-19 می شود؟ از چند دکتر خواستیم که همین وزن را داشته باشند.

دیابت به عنوان یک بیماری: چه چیزی مدیریت آن را دشوار می کند؟

خطر ابتلا به COVID-19 به شدت بر کسانی که از شرایط پزشکی قبلی و ایمنی ضعیف رنج می برند ، سنگینی می کند.

همچنین شما را ملزم می کند که اقدامات پیشگیرانه ای برای حفاظت از سیستم ایمنی بدن خود انجام دهید.

هنگامی که فردی از دیابت رنج می برد ، به سادگی بر میزان گلوکز خون بدن تأثیر نمی گذارد بلکه باعث ایجاد سطح تولید انسولین در بدن می شود. وقتی به سمت چرخش می رود ، ممکن است عوارض پایدار داشته باشد ، خصوصاً در مورد ایمنی. در افرادی که سطح قند خون بالا یا کنترل نشده دارند ، جریان خون آنها کمتر از حد طبیعی است ، که این امر بدن را برای استفاده از مواد مغذی دشوار می کند ، دفاع طبیعی به معنای محافظت از بدن در برابر چندین عفونت و بهبودی است. از این رو ، بهبودی افراد دیابتی نیز کمی بیشتر از حد معمول طول می کشد.

دکتر Snehal Tanna ، متخصص دیابت و متخصص پای دیابتی در بیمارستان مشتری COVID-19 را برای بیماران دیابتی “یک بیماری همه گیر بر سر یک نبرد موجود” عنوان کرد.

“برای بیماران با سطح قند خون کنترل نشده ، محافظت از ایمنی بدن و جلوگیری از خطر عفونت می تواند یک وضعیت دشوار باشد. حتی برای کسانی که کنترل خوبی بر سطح قند خود دارند ، یک دوره کوچک عفونت می تواند به معنی افزایش استرس و در نتیجه افزایش سطح گلوکز باشد. زمینه ای بیماری های دیگر به غیر از سطح قند نیز می تواند خطری برای مدیریت COVID-19 باشد. ”

دکتر بهارات آگاروال ، مشاور ، متخصص داخلی ، بیمارستانهای آپولو ، ناوی بمبئی اضافه می کند که دیابت نه تنها ایمنی بدن شما را کاهش می دهد بلکه عوامل خطر ابتلا به عفونتهای ثانویه را نیز افزایش می دهد. او اضافه می کند:

“دیابت یک بیماری سرکوب کننده سیستم ایمنی است ، به این معنی که ایمنی شما را کاهش می دهد. همچنین می تواند بیماری های دیگر را دعوت کند و مبارزه با میکروبی به اندازه کشنده COVID-19 را دشوارتر کند. آنچه که ما همچنین می بینیم این است که بیماران دیابتی دارای پدیده عروقی اساسی هستند ، به این معنی که آنها در معرض مشکلاتی مانند لختگی قلب و عروق ، کاهش تنفسی ، بیماری های مزمن ریوی هستند که به خطر اضافه می کنند و بهبودی از عفونت را بسیار دشوارتر می کنند. ”

دکتر آگاروال با بیماری تهدیدآمیز به عنوان COVID-19 همچنین هشدار می دهد که بیماران دیابتی با خطر بیشتری برای ابتلا به ذات الریه COVID-19 روبرو می شوند ، که یک عارضه شناخته شده در عفونت ویروسی و علت اصلی مرگ در بسیاری از موارد COVID است.

دکتر Sandeep Budhiraja ، مدیر ارشد ، انستیتوی پزشکی داخلی ، مکس بهداشت ، اضافه می کند ، “بیماران دیابتی که از هر نوع بیماری ویروسی رنج می برند نیز باید بلافاصله تحت مراقبت قرار بگیرند زیرا شرایط از قبل موجود باعث می شود بدن نتواند عفونت را به طور طبیعی کنترل کند ، در صورت عدم مراقبت به موقع ، می تواند به عوارض شدید مانند ذات الریه و نارسایی کلیه (که به مرگ ناشی از COVID-19 مرتبط هستند) تبدیل شود. سیستم ایمنی بدن در حال حاضر به خطر افتاده است ، که باعث می شود ویروس ها در بدن رشد کنند. در میان سطح گلوکز خون بالا ، به علاوه ، با سطح التهاب بد ، می تواند تشخیص دیابت شما را نیز به خطر بیندازد. این خطر برای افرادی که هم از دیابت نوع 1 و هم از دیابت نوع 2 رنج می برند وجود دارد.

بیماران دیابتی نیز پس از بهبودی با خطر مواجه می شوند
برای کسانی که از ویروس بهبود می یابند ، فقط خطر ابتلا به عفونت نیست که باعث ترس بیماران دیابتی می شود.

بسیاری از بیماران دیابتی که از ویروس بهبود یافته اند همچنان با مشکلات و نوسانات سطح انسولین مواجه هستند. از سطح قند کاملاً پایین تا میزان قند زیاد غیرمعمول – کنترل سطح دیابت ، در طولانی مدت ، می تواند مشکلاتی را نیز ایجاد کند.

دکتر آگاروال می افزاید: “به بیمارانی که به دلیل عفونت متوسط ​​یا شدید در عفونت COVID در بیمارستان بستری شده اند ، استروئید داده می شود که بر میزان قرائت تأثیر می گذارد. آنچه ما همچنین می بینیم این است که نیاز به انسولین در مرحله حاد بیماری به شدت افزایش می یابد ، تا استرس و التهاب احتمالی. ”

دکتر تانا همچنین اضافه می کند که بیماران دیابتی که بهبودی موفقیت آمیزی داشته اند باید در مورد پیگیری ها ، دوز انسولین و پارامترهای حیاتی توجه داشته باشند.

“كنترل سطح گلوكز در مرحله پس از بهبودي زمان بر است ، به همين دليل است كه گاهاً چندين داروي خوراكي تجويز مي شود و نظارت دقيق بر سطح گلوكز ، با تغييرات مكرر در داروهاي ضد ديابت ، توصيه مي شود.”

برخی بیماران همچنین ممکن است از تزریق انسولین برای کنترل موج کنترل پس از عفونت بهره مند شوند. با این حال ، پزشکان هشدار می دهند که افراد دیابتی باید خطر ابتلا به عوارض COVID و مواردی را که باید پزشکان خود را نیز در جریان داشته باشند ، ارزیابی کنند.

مدیریت دیابت با COVID-19: چه اقدامات پیشگیرانه ای را می توانید انجام دهید؟

هرچه مسئول کنترل بهتر قند خون خود باشید ، بهتر می توانید COVID-19 را دور نگه دارید. حتی پس از مبارزه با برس با COVID-19 ، بیماران برای حفظ سلامتی و بهبودی سریعتر باید مراحل پیشگیرانه را دنبال کنند.

از آنجا که سطح قند خون در این مرحله ممکن است شکننده باشد و بر ایمنی بدن تأثیر بگذارد ، حتما مایعات زیادی بنوشید و از کمبود آب بدن جلوگیری کنید.

همچنین مهم است که از بریدگی و خونریزی جزئی مراقبت کرده و از آن اجتناب کنید. بهداشت پا ، همراه با بهداشت دست نباید در این زمان آسیب پذیر نادیده گرفته شود. مراقبت دقیق از پوست می تواند اطمینان حاصل کند که بریدگی ها و خونریزی به عفونت های اساسی که بر جریان خون تأثیر می گذارد تبدیل نمی شوند.

سرانجام ، این را به عنوان زمانی برای نادیده گرفتن اصلاحات در سبک زندگی تلقی نکنید – خوب بخوابید ، خوب ورزش کنید (حتی اگر در خانه باشید) و غذا بخورید ، همه اینها می تواند به سالم ماندن ایمنی بدن کمک کند.