ویپینگ: استرالیا برای سرکوب سیگارهای الکترونیکی، ویپینگ تفریحی را ممنوع می کند

سیدنی: استرالیا تفریحات را ممنوع کرد بخار کردن و سایر جنبه‌های قوانین سیگار الکترونیکی را در روز سه‌شنبه در بزرگ‌ترین سرکوب صنعت دخانیات در بیش از یک دهه اخیر تشدید کرد تا از افزایش هشداردهنده سیگار کشیدن نوجوانان جلوگیری کند.
دولت قصد دارد تمام ویپ‌های یکبار مصرف را که اغلب با طعم‌های میوه‌ای تولید می‌کنند، ممنوع کند، واردات ویپ‌های بدون نسخه را ممنوع کند و سطح نیکوتین را محدود کند، با این هدف که فروش ویپ‌ها محدود به کمک به ترک سیگار باشد.
مارک باتلر، وزیر بهداشت، در سخنرانی در باشگاه ملی مطبوعات گفت: درست مانند سیگار کشیدن، Big Tobacco یک محصول اعتیادآور دیگر را مصرف کرد، آن را در بسته‌بندی براق پیچیده و طعم‌هایی به آن اضافه کرد تا نسل جدیدی از معتادان به نیکوتین ایجاد کند.
طبق قوانین جدید، ویپ ها فقط در داروخانه ها فروخته می شوند و نیاز به بسته بندی «نوع دارویی» دارند.
ویپینگ که به طور گسترده به عنوان جایگزین ایمن تری برای سیگار کشیدن و مفید برای کمک به ترک سیگار دیده می شود، شامل گرم کردن مایع حاوی نیکوتین در سیگار الکترونیکی و تبدیل آن به بخاری است که کاربران استنشاق می کنند.
اما مطالعات پتانسیل آسیب طولانی مدت سیگارهای الکترونیکی اعتیادآور را نشان داده است.
باتلر گفت که ویپینگ به یک محصول تفریحی در استرالیا تبدیل شده است که بیشتر به نوجوانان و جوانان فروخته می شود که سه برابر بیشتر احتمال دارد سیگار بکشند.
باتلر گفت: “این محصولی است که کودکان ما را هدف قرار می دهد و در کنار آب نبات چوبی و شکلات تخته ای فروخته می شود.” “ویپینگ اکنون به مسئله رفتاری شماره یک در دبیرستان ها تبدیل شده است. و در مدارس ابتدایی نیز رواج یافته است.”
پزشکان از سرکوب مصرف بخارات حمایت کردند، اما از دولت خواستند تا برای محدود کردن تعداد جوانانی که آن را مصرف می کنند، اقدامات بیشتری انجام دهد.
گفت: «محصولات بخار نیکوتین با طعم‌های رنگارنگ به فروش می‌رسد و ما حتی محصولاتی را دیده‌ایم که تصاویری مشابه غلات صبحانه کودکان از جمله شخصیت‌های کارتونی دارند». نیکول هیگینز، رئیس جمهور کالج سلطنتی استرالیایی پزشکان عمومی.
بازار سیاه
داده های سال گذشته نشان داد حدود 22 درصد از استرالیایی های 18 تا 24 ساله حداقل یک بار از سیگار الکترونیکی یا دستگاه بخار استفاده کرده اند.
اگرچه برای خرید ویپ های نیکوتینی در استرالیا به نسخه ای نیاز است، اما بازار غیرقانونی پر رونق به این معنی است که آنها به راحتی در دسترس هستند.
بودجه فدرال که قرار است هفته آینده منتشر شود، شامل 234 میلیون دلار استرالیا (155 میلیون دلار) برای اقداماتی برای محافظت در برابر آسیب های ناشی از تنباکو و استعمال دخانیات می شود.
استرالیا یکی از سخت ترین قوانین ضد سیگار در جهان را دارد.
در سال 2012، این کشور اولین کشوری بود که تولیدکنندگان سیگار را مجبور کرد که برندهای رنگارنگ و متمایز را کنار بگذارند و محصولات خود را در بسته‌های یکنواخت به فروش برسانند.
شرکت‌های دخانیات به سرعت به سیگارهای الکترونیکی که طعم‌های متفاوتی ارائه می‌دهند روی آوردند و طرح‌هایی را با هدف قرار دادن نسل جدیدی از کاربران ایجاد کردند.
باتلر گفت که دولت هیچ برنامه ای برای تبعیت از کشور همسایه نیوزلند در ممنوعیت فروش سیگار برای نسل های آینده ندارد، اما گفت که مالیات تنباکو طی سه سال آینده به منظور محدود کردن فروش، سالانه 5 درصد افزایش خواهد یافت.
برخی کشورها سعی کرده اند مصرف سیگار را محدود کنند و برخی آن را راهی خوب برای ترغیب سیگاری ها به ترک این عادت می دانند.
بریتانیا در ماه آوریل اعلام کرد که تا یک میلیون سیگاری تشویق می‌شوند تا سیگار را با ویپ‌ها تعویض کنند، در اولین چیزی که در جهان بود، مشوق‌های مالی برای زنان باردار و ارائه کیت‌های استارت سیگار الکترونیکی برای کمک به آنها.