پاپ برنامه رفتن به مغولستان در ماه سپتامبر را تایید کرد: پاپ برنامه های خود برای رفتن به مغولستان در ماه سپتامبر را تایید کرد.

شهر واتیکان: پاپ فرانسیس روز جمعه تایید کرد که در ماه سپتامبر قصد دارد به مغولستان برود، کشوری که کمتر از 1500 کاتولیک دارد اما از نظر استراتژیک برای کلیسای کاتولیک روم اهمیت دارد زیرا با چین هم مرز است.
فرانسیس ابتدا در گفتگو با خبرنگاران در هواپیمای پاپ که از سفر به آفریقا در ماه فوریه بازگشته بود، از احتمال رفتن به مغولستان صحبت کرد. در آن زمان او گفت که این یک احتمال است اما “هنوز قطعی نیست”.
به نظر می رسد روز جمعه او این سفر را در نظراتی به مدیران و کارکنان ITA Airways که حامل رسمی هواپیما شده است تأیید کرد. پاپ پس از اینکه سلف آن، آلیتالیا، در سال 2021 از کار افتاد.
فرانسیس در مورد سفر 28 تا 30 آوریل خود به این کشور اروپای شرقی گفت: “تا دو هفته دیگر، انشاءالله در چهل و یکمین سفر حج خود به مجارستان سفر خواهم کرد.”
او گفت: «پس از آن مارسی و مغولستان و سپس همه کشورهای دیگر در لیست انتظار قرار دارند.
نظر در مورد مغولستان بدون فیلمنامه بود و به طور غیرمنتظره در بین مخاطبان برای کارکنان ITA اضافه شد.
فرانسیس گفته است که مستقیماً از مارسی به مغولستان خواهد رفت، سفری که برای 29 سپتامبر تایید شده است.
در آگوست گذشته، فرانسیس اسقف اعظم جورجیو مارنگو را منصوب کرد
ایتالیایی، اولین کاردینالی است که در مغولستان، جایی که او مستقر است
مدیر کلیسای کاتولیک
این کشور برای واتیکان قابل توجه است زیرا دارای مرز طولانی و روابط نزدیک با چین است، جایی که واتیکان در تلاش است تا وضعیت کاتولیک ها را در این کشور کمونیستی بهبود بخشد.
مغولستان که زمانی به عنوان مغولستان بیرونی شناخته می شد، تا سال 1921 بخشی از چین بود که با کمک اتحاد جماهیر شوروی به استقلال رسید. مغولستان داخلی بخشی از چین باقی ماند.
فرانسیس قرار است در ماه اوت به پرتغال برود و گفته است که احتمالا سال آینده به هند خواهد رفت.