پرتغال گروه ویژه ای را برای تهیه توزیع واکسن Covid-19 ایجاد می کند

لیسبون: پرتغال یک گروه ویژه برای ارائه یک استراتژی واکسیناسیون Covid-19 ایجاد کرده و امیدوار است که آماده باشد توزیع عکس را از اوایل ژانویه آغاز کند ، وزیر بهداشت مارتا تمیدو روز پنجشنبه گفت.
تمیدو گفت كه كارشناسان در تلاشند تا تصمیم بگیرند كه كدام گروه ها باید ابتدا واكسن و همچنین تداركات توزیع را از حمل و نقل تا انبار دریافت كنند.
تمیدو به خبرنگاران گفت: “احتمالاً یکی از اولین واکسن ها در ژانویه وارد می شود.” “آنچه ما می خواهیم این است که کشور برای اطمینان از ذخیره سازی ، توزیع و استفاده ایمن آماده شود.”
بدون توضیح بیشتر ، تمیدو گفت واکسن هایی که می توانند در ژانویه وارد شوند بخشی از یکی از چندین توافق نامه ای است که بین کمیسیون اروپا و شرکت های دارویی انجام شده است.
Pfizer ، BioNTech ، Moderna و روسیه همه داده های موقت آزمایشات مربوط به واکسن های بالقوه خود را که بیش از 90٪ اثربخشی نشان می دهد ، منتشر کرده اند و امیدواری زیادی دارند که داروهای م againstثر بر علیه بیماری همه گیر تنفسی به زودی برای استفاده آماده شوند.
به عنوان کشوری با بیش از 10 میلیون نفر جمعیت ، پرتغال نسبتاً کم 2،46،015 مورد ویروس کرونا و 3،623 مورد مرگ را ثبت کرده است ، اما مانند اکثر کشورهای اروپایی ، عفونت ها در حال افزایش است و سیستم بهداشت را تحت فشار قرار می دهد.
یک رکورد جدید از 3051 بیمار Covid-19 در روز چهارشنبه در بیمارستان بستری بودند ، با 432 نفر در بخش های مراقبت ویژه – بیش از اوج موج اول 271 در آوریل.
طبق گزارش مرکز اروپایی پیشگیری و کنترل بیماری ، تعداد انباشته 14 روزه گزارش شده از ویروس کرونا در هر 1000000 نفر در پرتغال اکنون 785 نفر است که بیشتر از اسپانیا و انگلستان است
وضعیت اضطراری سراسری برای مقابله با شیوع ویروس هفته گذشته با اقداماتی نظیر منع رفت و آمد شبانه و یک قفل نیم روزه در روزهای آخر هفته اجرا شد و قرار است تا 23 نوامبر ادامه داشته باشد ، اما احتمال دارد تمدید شده. سیستم طبقه بندی شده از محدودیت های ویروس کرونا نیز روی میز است.