پرنود ریکارد می گوید صادرات به روسیه را ادامه می دهیم: پرنود ریکارد می گوید صادرات به روسیه را ادامه می دهد

پاریس: رئیس گروه ارواح فرانسوی پرنو ریکارد روز پنجشنبه گفت که قصد دارد ادامه دهد صادرات به روسیه — به غیر از ودکای Absolut — اما اصرار داشت که کار معمولی نیست.
پرنود ریکارد که مالک Absolut سوئد است، به دلیل از سرگیری برخی از صادرات به روسیه پس از توقف پیش از این در مارس 2022 پس از تهاجم مسکو به اوکراین، با انتقاداتی مواجه شده است.
تصمیم برای از سرگیری انتقادات گسترده ای در سوئد، از جمله نخست وزیر اولف کریسترسون، برانگیخت.
با این حال، سازنده ودکای Absolut سوئدی در 18 آوریل اعلام کرد که تمام صادرات خود به روسیه را پس از فراخوانی برای تحریم این برند در سوئد و در رسانه های اجتماعی، متوقف می کند.
الکساندر ریکارد، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل پرنود ریکارد، پنجشنبه گفت که این شرکت به شدت تهاجم “کاملاً وحشتناک” به اوکراین را محکوم می کند.
او به خبرگزاری فرانسه گفت که این گروه قصد دارد به ارسال محصولات الکلی به روسیه “قبل از ایجاد تصویر واضح تر” از وضعیت ادامه دهد.
کرملین روز چهارشنبه تهدید کرد که لیست شرکت‌های خارجی را که تحت توقیف موقت دارایی‌ها قرار دارند، پس از دستور به تصرف فعالیت‌های محلی دو گروه انرژی غربی: فورتوم فنلاند و یونیپر آلمان، گسترش خواهد داد.
ریکارد گفت: «ما از پایبندی به تحریم‌های (بین‌المللی) علیه روسیه فراتر می‌رویم.
او افزود: «ما در سطوحی که در صورت تمایل می‌توانیم بفروشیم، نمی‌فروشیم، تعداد مشخصی از برندهای (محلی) را متوقف کرده‌ایم، تقریباً سرمایه‌گذاری‌های بازاریابی خود را متوقف کرده‌ایم.»
وی گفت: ما موظف به انجام همه این کارها نبودیم و داریم انجام می دهیم.
پرنود ریکارد تاکید کرده است که تصمیم برای از سرگیری صادرات تا حدی برای محافظت از کارکنانش در روسیه در برابر “مسئولیت کیفری” و اتهامات “ورشکستگی عمدی” اتخاذ شده است.
گروه نوشابه شماره دو جهان – که شامل ویسکی جیمسون، کنیاک Martell و شامپاین Mumm در بازار است – همچنین روز پنجشنبه یک “عملکرد قوی” را برای سال مالی خود به طور کلی پیش بینی کرد که تا ژوئن ادامه دارد و در بحبوحه افزایش اخیر در آن افزایش یافته است. تجارت در چین
این شرکت از کاهش 2.3 درصدی فروش در سه ماهه سوم خود تا پایان ماه مارس خبر داد.
با 2.39 میلیارد یورو (2.6 میلیارد دلار) که کمتر از انتظارات تحلیلگران برای درآمدهای سه ماهه بیش از 2.47 میلیارد دلار بود.
سهام پرنود ریکار در معاملات اواخر صبح در بورس پاریس 0.4 درصد کاهش یافت.
با این وجود، این شرکت در کل سال خوش‌بین بود.
الکساندر ریکارد، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت در بیانیه ای گفت: «در حالی که محیط جهانی بی ثبات است و با عادی شدن بازارها، ما مطمئن هستیم که عملکرد قوی را برای کل سال در سال مالی 23 ارائه می کنیم، با انتظار فروش بسیار قوی در سه ماهه چهارم.»
او به خبرگزاری فرانسه گفت که این شرکت از ماه مارس شاهد بهبودی خوبی در چین بوده است.