کرملین از تماس شی زلنسکی از اوکراین استقبال می کند، اما می گوید که اهداف روسیه یکسان است

مسکو: کرملین روز پنجشنبه در پاسخ به این سوال که نظرش در مورد تماس تلفنی یک روز قبل بین شی جین پینگ، رئیس جمهور چین و ولودیمیر، رئیس جمهور اوکراین چیست، گفت: از هر چیزی که می تواند پایان درگیری اوکراین را نزدیکتر کند، استقبال می کند. زلنسکی.
اما کرملین گفت که هنوز باید به اهداف آنچه «عملیات نظامی ویژه» خود در اوکراین می‌خواند، دست یابد.
رهبران چین و اوکراین روز چهارشنبه برای اولین بار از زمانی که روسیه نیروهای خود را به اوکراین در فوریه سال گذشته اعزام کرد، صحبت کردند و هدف دیرینه کیف را که ماه‌ها علناً به دنبال چنین گفت‌وگویی بود، برآورده کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، گفت که روسیه با جزئیات آنچه که دو رهبر در مورد آن گفتگو کرده اند، آشنا است و گفت که مواضع آنها در مورد درگیری کاملاً شناخته شده است.
پسکوف درباره تماس تلفنی آنها گفت: ما آماده استقبال از هر چیزی هستیم که بتواند پایان درگیری در اوکراین و روسیه را برای دستیابی به تمام اهدافی که برای خود تعیین کرده است، تسریع بخشد.
در مورد این واقعیت که آنها با هم ارتباط برقرار کردند – این یک موضوع مستقل برای هر یک از این کشورها و بحث گفتگوی دوجانبه آنها است.
پسکوف در پاسخ به این سوال که آیا روسیه و چین در جریان سفر اخیر رهبر چین به مسکو درباره بازگرداندن اوکراین به مرزهای سال 1991 خود گفتگو کرده اند یا خیر، گفت:
هیچ بحثی در این مورد وجود نداشت.»