کشیش در بیرون کلیسای فرانسه شلیک کرد ، مظنون دستگیر شد

لیون: یک مهاجم مسلح به یک قبضه ساچمه بری در یک تیراندازی به بیرون کلیسایی در شهر فرانسه فرانسه کشیش ارتدکس یونان را به شدت زخمی کرد لیون روز شنبه ، در حالی که کشور هنوز از حمله مرگبار کلیسا احساس آرامش نکرده است.
یک منبع پلیس که خواست نامش فاش نشود گفت: نیکولاس کاکاولاکی 52 ساله اواسط بعد از ظهر در حال بستن کلیسای لیون خود بود که به او حمله شد و اکنون در بیمارستان در وضعیت وخیمی به سر می برد.
مهاجم از صحنه فرار كرد اما بعداً دادستان عمومي ليون از دستگيري يك مظنون خبر داد.
دادستان نیکلاس ژاکت با بیان اینکه فرد مظنون هنگام دستگیری اسلحه حمل نکرده است ، گفت: “شخصی که می تواند با توصیف شاهدان اولیه مطابقت داشته باشد ، در بازداشت موقت قرار گرفته است.”
بر اساس منابع نزدیک به تحقیق ، کشیش در محدوده خالی دو نقطه از ناحیه سینه مورد اصابت گلوله قرار گرفت.
انگیزه حمله مشخص نبود.
ژاكت گفت: “در این مرحله ، هیچ فرضیه ای منتفی و مورد پسند نیست.”
اما این در شرایطی است که فرانسه پس از کشته شدن سه نفر در داخل یک کلیسا در نیس در روز پنجشنبه و سربریدن معلمی در اوایل ماه جاری که در کلاس خود کارتون پیامبر محمد (ص) را نشان داده بود ، در لبه قرار دارد.
دادستانی لیون در بیانیه ای گفت كه شاهدان و یك گشت پلیس كه در حال عبور بود ، صدای تیراندازی را شنیدند و سپس “فردی را دید كه در حال فرار بود و مردی را با اصابت گلوله در پشت در كلیسا کشف كرد.
دادستان ها گفتند که تحقیقات در این زمینه آغاز شده است ، و این تحقیقات همچنان “در تماس نزدیک با دادسرای ملی ضد تروریسم” است.
کلیسای ارتدکس کوچک و به سبک هنر دکو در منطقه ای مسکونی در لیون واقع شده است که به دلیل اقدامات جدید قفل جدیدی که روز جمعه در فرانسه برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا آغاز شد ، بسیار آرام بود.
که در پاریس، وزیر کشور جرالد دارمانین یک جلسه سلول بحران را برای بررسی وضعیت باز کرد.
اسقف اعظم ایرونیموس ، رئیس کلیسای ارتدکس یونان ، “وحشتی را که از انسان سرپیچی می کند” محکوم کرد منطق
وی در مصاحبه با خبرنگاران در آتن گفت: “افراط گرایان متعصب و متعصب ، بنیادگرایان خشونت و مرگ از دین به عنوان گلوله ای استفاده می كنند كه قلب قلب و به ویژه آزادی عقیده دیگران را هدف قرار می دهد.”
چارلز میشل رئیس شورای اروپا “این عمل نفرت انگیز جدید در لیون” را محکوم کرد.
وی در توئیتی افزود كه “در اروپا ، آزادی وجدان برای همه تضمین شده و باید به آن احترام گذاشته شود ، خشونت غیر قابل تحمل است و باید محكوم شود”.
دیوید ساسولی ، رئیس پارلمان اتحادیه اروپا گفت که “اروپا هرگز در برابر خشونت و تروریسم سر خم نخواهد کرد”.
تیراندازی روز شنبه پس از آن رخ داد که روز پنجشنبه سه نفر در داخل یک کلیسا در جنوب نیس در یک کلیسا کشته شدند.
یک مظنون تونسی در حوالی صحنه آن حمله توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و زخمی شد.
فرانسه پس از جمهوری در اوایل سپتامبر از کاریکاتورهای پیامبر محمد توسط طنز ، تنش داشت چارلی ابدو مجله ، که با حمله در خارج از دفاتر سابق خود ، قمه زنی معلم و حمله در نیس دنبال شد.
پس از مرگ این معلم ، رئیس جمهور امانوئل ماکرون گفت فرانسه هرگز از قوانین خود که اجازه کاریکاتورهای کفرآمیز را می دهد دست نخواهد کشید و این باعث اعتراض در سراسر جهان اسلام شد.
مکرون روز شنبه در یک تلاش آشکار برای برقراری ارتباط با مسلمانان ، مصاحبه ای با کانال تلویزیونی الجزیره مستقر در قطر انجام داد که در آن گفت که می فهمد کاریکاتورهای محمد می تواند تکان دهنده باشد.
وی همچنین با انتقاد از “دروغ” هایی که دولت فرانسه پشت این کاریکاتورها بوده است ، گفت: “او همیشه در کشور من از آزادی صحبت کردن ، نوشتن ، فکر کردن ، ترسیم دفاع خواهد کرد”.
وزیر امور خارجه ژان ایو لودریان هشدار داد که شهروندان فرانسوی “هر کجا که باشند” با خطر امنیتی روبرو هستند ، گفت: هشدارها برای همه اتباع فرانسه در خارج از کشور ارسال شده است.
نخست وزیر ژان کاستکس در مورد “عزم دولت برای اجازه دادن به همه و همه برای انجام عبادت های خود در کمال ایمنی و آزادی کامل” صحبت کرد.
وی در حال صحبت در شمال غربی شهر سنت اتین دو روور بود ، جایی که یک کشیش کاتولیک در یک حمله اسلامگرایان در سال 2016 کشته شد.
فرانسه روز جمعه وارد قفل ویروس کرونا شد اما دولت عبادتگاه ها را تا روز دوشنبه معاف کرده و به آنها اجازه می دهد روز مقدسین مسیحی را روز یکشنبه جشن بگیرند.
پس از حمله مرگبار در نیس ، ماکرون از افزایش نظارت بر کلیساها توسط نیروهای نظامی فرانسه در خیابان خبر داد که قرار است از 3000 نفر به 7000 سرباز برسد.