کلیسا: کلیسای کاتولیک اسپانیا صدها کودک آزاری مظنون را در طول هشت دهه پیدا کرده است

مادرید: تحقیقات توسط کلیسای کاتولیک اسپانیا طبق اولین گزارش خود، از دهه 1940 تاکنون 728 مورد سوء استفاده جنسی از کودکان توسط اعضای روحانی و کارکنان غیر روحانی شناسایی شده است.
گفت: “ما آسیب وارد شده را می پذیریم.” خوزه گابریل ورا، سخنگوی کنفرانس اسقف های اسپانیا. ما می‌خواهیم به همه قربانیان کمک کنیم تا در بهبودی آنها را همراهی کنیم.»
این موضوع در سال 2021 پس از آنکه روزنامه ال پاییس بیش از 1200 مورد ادعایی را گزارش کرد، در اسپانیا مورد توجه قرار گرفت، سال ها پس از آن که رسوایی های سوء استفاده جنسی کلیسا را ​​در کشورهایی مانند ایالات متحده، ایرلند و فرانسه به لرزه درآورد.
چندین تحقیق آغاز شده است، از جمله یکی به رهبری بازرس کشور، و تحقیقات داخلی خود کلیسا.
ورا گفت: “ما می خواهیم بدانیم در انتخاب نامزدهای کشیش چه اشتباهی رخ داده است، چه اشتباهی در طول آموزش آنها رخ داده است … چه چیزی باعث شده است فردی که تصمیم گرفته خود را به خدا بسپارد و خود را به سوء استفاده جنسی بسپارد.”
این گزارش که شهادت قربانیان را گردآوری کرده و دلیلی بر گناه یا بی گناهی نیست، می گوید که بیش از 99 درصد از عاملان ادعایی مرد بودند و نیمی از سوء استفاده کنندگان روحانی بودند. بیشتر موارد ثبت شده در دهه 1960 تا 1980 رخ داده است.
به گفته قربانیان – که بیشتر آنها مرد هستند – بیش از 63 درصد از سوء استفاده کنندگان ادعا شده جان خود را از دست داده اند.
سال گذشته، دفتر دادستان ملی اسپانیا در نامه ای به بازرس نوشت که تحقیقات داخلی کلیسا “جزئی” و “فایده چندانی ندارد”.