یاشین: یاشین، منتقد کرملین، اعتراض خود را به حبس 8.5 ساله از دست داد

مسکو: کرملین ایلیا یاشین، منتقد روز چهارشنبه اعتراض خود را علیه آنچه که طرفدارانش می گویند تصمیمی با انگیزه سیاسی برای محکوم کردن او به هشت سال و نیم به دلیل انتقاد از حمله مسکو به اوکراین بود، از دست داد.
یک قاضی در جلسه دادگاه شهر مسکو گفت: رای دادگاه مشچانسکی مسکو باید بدون تغییر باقی بماند.
درخواست تجدیدنظر شورای سابق مسکو در حالی رد شد که مقامات سرکوب آزادی‌ها در روسیه را به سطح بی‌سابقه‌ای جدید رساندند، رسانه‌های مستقل تعطیل شدند و چهره‌های اصلی مخالف در پشت میله‌ها یا در تبعید بودند.
صحبت در دادگاه، یاشین گفت که او به دلیل “گفتن حقیقت” به خاطر اقدامات مسکو در اوکراین و روسیه پشت میله های زندان قرار گرفته است.
او گفت: حکمی که علیه من صادر شد شگفت‌انگیز است: هشت سال و نیم برای یک سخنرانی ۲۰ دقیقه‌ای در اینترنت.
در زندان با قاتلان، متجاوزین و سارقانی که برای جنایات خود مجازات کمتری دریافت کرده‌اند ملاقات کردم.»
سال گذشته، یاشین، 39 ساله، قتل غیرنظامیان اوکراینی در بوچا را به عنوان یک “قتل عام” توصیف کرد و به شهری در نزدیکی کیف پایتخت اوکراین اشاره کرد که در آن غیرنظامیان پس از عقب نشینی نیروهای روسی کشته شدند.
در دسامبر 2022، یاشین به دلیل انتشار “اطلاعات نادرست” در مورد حمله روسیه به اوکراین به 8.5 سال زندان محکوم شد.
او بر اساس قانونی محاکمه شد که پس از آغاز عملیات نظامی مسکو در اوکراین برای مجازات آنچه که مقامات اطلاعاتی مخرب یا نادرست درباره ارتش روسیه می‌دانند، به اجرا درآمد.
یاشین گفت که دیر یا زود “دزدان و قاتلان” از قدرت برکنار خواهند شد و او از جمله کسانی خواهد بود که روسیه جدیدی را خواهند ساخت.
او در دادگاه گفت: «می‌دانم که وقتی آزاد شدم، یکی از کسانی خواهم شد که باید این آشفتگی خونین را پاکسازی کنم.
روز دوشنبه، یک دادگاه روسیه، یکی دیگر از منتقدان کرملین، ولادیمیر کارا مورزا، را به اتهام خیانت و سایر اتهامات به اتهام انتقاد از حمله به اوکراین به 25 سال زندان با امنیت بالا محکوم کرد.