5 کاری که باید بلافاصله بعد از غذا انجام دهید

5 کاری که باید بلافاصله بعد از غذا انجام دهید

آداب و رسوم بعد از غذا ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، در حالی که برخی از افراد عاشق رفتن به یک استراحت آرامبخش هستند، برخی دیگر ترجیح می دهند سریع سیگار بکشند یا حمام آرامش بخش بگیرند، اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه بر سلامتی شما تأثیر می گذارد؟
هر فردی روش متفاوتی برای استراحت بعد از غذا دارد، اما آیا می‌دانید که کارهای خاصی وجود دارد که باید بلافاصله پس از صرف ناهار یا شام مفصل از انجام آنها اجتناب کنید، زیرا می‌تواند بر هضم و متابولیسم شما تأثیر بگذارد. بخوانید تا متوجه شوید…

بدون خواب
چرت زدن بعد از غذا ممکن است تجربه خوشحال کننده ای به نظر برسد، اما انجام این کار می تواند روند هضم غذا را مختل کند و ممکن است مدت زیادی طول بکشد تا تجزیه شود. غذا مولکول ها. بنابراین، بهتر است بلافاصله پس از خوردن یک وعده غذایی سنگین از خوابیدن خودداری کنید.

طرح بدون عنوان (50)

سیگار کشیدن ممنوع
اگر شما فردی هستید که سیگار کشیدن را بلافاصله بعد از غذا به عنوان یک مراسم روزانه دوست دارید، این امر بر سلامت و متابولیسم شما تأثیر می گذارد. به گفته کارشناسان بهداشت، سیگار کشیدن بعد از غذا برابر است با کشیدن 10 نخ سیگار.

طرح بدون عنوان (48)

از حمام کردن خودداری کنید
همیشه بلافاصله پس از خوردن یک وعده غذایی سنگین از حمام کردن خودداری کنید زیرا روند هضم را به تاخیر می اندازد. این به این دلیل است که حمام کردن بر جریان خون در اطراف معده تأثیر می گذارد که در حین دوش گرفتن به سایر قسمت های بدن جریان می یابد و هضم را مختل می کند.

طرح بدون عنوان (46)

بدون میوه
بدون شک میوه ها سالم هستند، اما خوردن آنها بلافاصله بعد از غذا می تواند منجر به سوء هاضمه شود. بهترین زمان مصرف میوه 2 ساعت قبل یا بعد از غذا است که به افزایش متابولیسم و ​​جذب بهتر مواد مغذی کمک می کند.

طرح بدون عنوان (47)

خیر چای
چای معمولاً ماهیتی اسیدی دارد، این به دلیل وجود کافین است که هضم غذا را دشوار می کند. در واقع، مصرف یک فنجان چای بلافاصله بعد از غذا می تواند با شکستن مولکول های غذا تداخل داشته باشد و باعث سوء هاضمه شود زیرا در نهایت محتوای پروتئین موجود در غذا را سخت تر می کند. همچنین نوشیدن چای بعد از غذا می تواند جذب آهن را مختل کند. بنابراین، بهتر است از نوشیدن آن بعد از غذا خودداری کنید.