6 نشانه سرطان مری در گلو

6 نشانه سرطان مری در گلو

فرسایش تومور می تواند منجر به ارتباط بین مری و دستگاه تنفسی (فیستول نای- مری) شود که ممکن است منجر به سرفه های مداوم یا ذات الریه های مکرر شود.

دکتر جین می‌گوید: «اگر کسی هر یک از این علائم را تجربه کرد، مهم است که به دنبال مراقبت‌های پزشکی باشید، زیرا تشخیص زودهنگام و درمان می‌تواند به طور قابل توجهی نتایج را برای بیماران بهبود بخشد. اگر هر یک از علائم ذکر شده در بالا را دارید، پزشک ممکن است معاینه فیزیکی، آزمایشات تصویربرداری، آندوسکوپی دستگاه گوارش فوقانی و بیوپسی را انجام دهد تا متوجه شود که آیا بیمار سرطان مری دارد یا خیر.

غذای آماده:
در سال‌های اخیر، علم و نوآوری نقش مهمی در گسترش گزینه‌های درمانی برای بیماران مبتلا به سرطان مری داشته است. محققان در حال بررسی راه های جدیدی برای استفاده از پرتودرمانی، شیمی درمانی و درمان های هدفمند برای درمان این نوع سرطان هستند. علاوه بر این، تکنیک‌های جراحی کم تهاجمی، مانند برداشتن آندوسکوپی، به طور گسترده‌تری مورد استفاده قرار می‌گیرند و امکان درمان‌های کمتر تهاجمی و مؤثرتر را فراهم می‌کنند. با کمک تکامل علم و فناوری، گزینه های درمانی جدید و موثرتری برای بیماران مبتلا به سرطان مری در دسترس است.

همچنین بخوانید: تب بالای شما کووید، آنفولانزا یا دنگی نیست؟ نشانه هایی که می تواند ذات الریه باشد