Emine Dzhaparova: سیاست دموکراسی، گفتگو و تنوع بخشی نخست وزیر مودی برای اوکراین مهم است

Emine Dzhaparova: سیاست دموکراسی، گفتگو و تنوع بخشی نخست وزیر مودی برای اوکراین مهم است

دهلی نو: نخست وزیر نارندرا سیاست دموکراسی مودی، گفتگو و تنوع و کاربرد استراتژیک برای اوکراین، معاون اول وزیر امور خارجه بسیار مهم است امینه جاپارووا روز دوشنبه گفت.
جاپارووا، که امروز وارد وزارت امور خارجه (MEA) شد، گفت: “من فکر می کنم که هند باید در تنوع بخشیدن به منابع انرژی خود، تنوع قراردادهای نظامی، در تنوع بخشیدن به تعاملات سیاسی عملگرا باشد. و ما احساس می کنیم که زمان فوق العاده ای وجود دارد که وجود دارد. ما در آن زندگی می کنیم و همانطور که رئیس جمهور من فیلیپ مرزلینسکی می گوید، زمان های خارق العاده نیاز به تصمیم گیری های خارق العاده ای دارند. PM Modi با سیاست سه بعدی گفتگوی دموکراسی و تا آنجا که من می دانم تنوع آن. من فکر می کنم که این دوره بدون جنگ و کاربرد استراتژیک واقعاً بسیار مهم است.”
بنابراین ما امیدواریم که هند و اوکراین با وجود اینکه ما از نظر جغرافیایی دور هستیم، اما از نظر فیزیکی و سیاسی و از بسیاری جهات دیگر به هم نزدیکتر خواهیم شد.
وزیر اوکراین در مورد تاریخ 1500 ساله اوکراین گفت که کشورش هرگز به کسی مانند هند حمله نکرده است. او همچنین اظهار داشت که اوکراین قربانی جنگ های بی دلیل و نواستعماری است.
ما همچنین احساس می‌کنیم که با ترویج ارزش‌های عدالت صلح، همانطور که نخست‌وزیر شما در سمرقند گفت، این خودسری را داریم که دوران جنگ نیست. منظورم این است که ما به طور خالص و کامل از این امر حمایت می‌کنیم، اما متأسفانه، ما اقدامات تهاجمی داریم. کشورهایی که وجود کشورهای دیگر را زیر سوال می برند و سپس مسئله دخالت هند به عنوان یک رهبر در جنوب جهانی، به عنوان ریاست گروه 20 را زیر سوال می برند. من فکر می کنم که ما امیدواریم که هند درگیر مسائل و چالش های جهانی، چالش های اقتصادی، انرژی باشد. چالش‌ها و چالش‌های هسته‌ای تا حد زیادی به این دلیل است که مسئله اوکراین امروز نقطه ضعف روسیه است.»
امینه جاپارووا برای یک دیدار چهار روزه روز دوشنبه وارد دهلی نو شد. سفر جاپاراوو به هند این اولین سفر رسمی از این کشور اروپای شرقی از زمان آغاز درگیری بین روسیه و اوکراین در فوریه سال گذشته است.
جاپاراوو در صفحه رسمی توییتر خود اظهار داشت: “از بازدید از سرزمینی که حکیمان، قدیسین و گوروهای بسیاری را به دنیا آورد خوشحالم. امروز، #هند می خواهد ویشواگورو، معلم و داور جهانی باشد. در مورد ما، ما” تصویر بسیار واضحی دریافت کرده‌ایم: متجاوز علیه قربانی بی‌گناه. حمایت تنها انتخاب درست برای ویشواگورو واقعی است.”

او همچنین امروز با سانجی ورما، دبیر MEA (غرب) ملاقات کرد. ورما در توییتر گفت: “از پذیرایی از معاون وزیر امور خارجه اوکراین @EmineDzheppar خوشحالم. دیدگاه ها به اشتراک گذاشته شد. در مورد تعاملات دوجانبه و همکاری در آینده بحث شد. آرزوی سفر خوبی برای او. برای اولین بار به عنوان وزیر امور خارجه، اما کشوری که با آن آشناست.”

بر اساس این بیانیه مطبوعاتی، معاون اول وزیر امور خارجه اوکراین با میناکشی لخی، وزیر امور خارجه و فرهنگ، و ویکرام مصری، معاون مشاور امنیت ملی اوکراین دیدار خواهد کرد.
MEA در بیانیه مطبوعاتی خاطرنشان کرد: “هند روابط گرم و دوستانه و همکاری چند جانبه با اوکراین دارد.” در ادامه این بیانیه آمده است: «در طول 30 سال گذشته از برقراری روابط دیپلماتیک، همکاری‌های دوجانبه بین دو کشور در زمینه‌های تجاری، آموزشی، فرهنگی و دفاعی پیشرفت چشمگیری داشته است و این سفر فرصتی برای درک بیشتر و منافع متقابل خواهد بود. “
از ابتدای درگیری روسیه و اوکرایننارندرا مودی، نخست وزیر، خواستار حل و فصل مسائل از طریق گفتگو و دیپلماسی شده است. او از زمان آغاز درگیری ها چندین بار با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین و ولادمیر پوتین، همتای روس خود صحبت کرده است.