Frontrunners در رقابت برای واکسن Covid-19 ظاهر می شود

پاریس: ده ها شرکت ، از شرکت های نوپای بیوتکنولوژی گرفته تا Big Pharma ، در حال تولید یک واکسن Covid-19 ایمن و موثر هستند ، هم برای تأمین نیاز فوری پزشکی و هم برای روز بالقوه پرداخت.
در اینجا یک به روز رسانی در مورد تلاش برای یک گلوله جادویی علیه ویروس کرونا وجود دارد که در حال حاضر بیش از یک میلیون نفر را در سراسر جهان کشته است.
سازمان بهداشت جهانی (WHO) 42 “واکسن کاندید” را در مرحله آزمایشات بالینی شناسایی کرده است ، از 11 مورد در اواسط ماه ژوئن.
ده نفر از آنها در پیشرفته ترین مرحله “فاز 3” هستند که در آن اثر بخشی واکسن در مقیاس وسیع ، به طور کلی ده ها هزار نفر در چندین قاره ، آزمایش می شود.
در اوایل این ماه همکاری ایالات متحده و آلمان بین Pfizer و BioNTech با اعلام نتایج آزمایش 3 فاز واکسن mRNA خود ، موفقیت بزرگی به دست آورد.
طبق این گزارش ، این واکسن 90 درصد در جلوگیری از علائم Covid-19 اثبات شده و عوارض جانبی نامطلوبی را در بین هزاران داوطلب ایجاد نمی کند.
Pfizer در حال حاضر به دنبال مجوز استفاده اضطراری از سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) است و انتظار دارد که دوزهای اولیه را بلافاصله منتشر کند ، در مجموع 1.3 میلیارد دوز تا پایان سال آینده تجویز می شود.
روز دوشنبه شرکت بیوتکنولوژی مدرن آمریکا گفت واکسن آن تقریباً 95 درصد م 95ثر است.
Moderna قصد دارد طی چند هفته درخواستهای تأیید اضطراری را در ایالات متحده و سراسر جهان ارائه دهد و می گوید که انتظار می رود تا پایان سال تقریباً 20 میلیون دوز آماده ارسال در ایالات متحده داشته باشد.
این گزارش می گوید تولید 500000 تا یک میلیارد دوز جهانی در سال 2021 در مسیر تولید است.
علاوه بر این ، چندین آزمایشگاه دولتی چینی و یک پروژه اروپایی به رهبری دانشگاه آکسفورد و AstraZeneca تصور می شود که از واکسن های کاندیدای امیدوار کننده تری هستند.
روسیه قبلاً نیز دو واکسن Covid-19 را ثبت کرده است ، حتی قبل از انجام آزمایشات بالینی.
برخی از روش های ساخت واکسن کاملاً آزمایش شده و درست است ، در حالی که برخی دیگر به صورت آزمایشی باقی مانده اند.
در واکسن های “کلاسیک” غیرفعال از میکروب ویروسی استفاده شده است که کشته شده است ، در حالی که برخی دیگر از سویه ای ضعیف یا “ضعیف” استفاده می کنند که به اندازه کافی ویروس است که باعث ایجاد آنتی بادی می شود اما باعث ایجاد بیماری نمی شود.
واکسن های به اصطلاح “زیر واحد” حاوی قطعه ای از عوامل بیماری زا هستند که از آنها برای تولید پاسخ ایمنی مناسب تولید شده اند.
انواع “بردار ویروسی” از سایر اشکال ویروس زنده برای رساندن DNA به سلولهای انسانی استفاده می کنند و باعث ایجاد پاسخ ایمنی می شوند.
به عنوان مثال ، ویروس سرخک که با پروتئین ویروس کرونا اصلاح شده است ، می تواند در برابر Covid-19 مستقر شود.
واکسن های Pfizer و Moderna بر اساس فناوری جدیدی ساخته شده اند که با استفاده از نسخه های مصنوعی مولکول هایی به نام RNA پیام رسان سلول های انسانی را هک کرده و به طور موثر آنها را به کارخانه های تولید واکسن تبدیل می کند.
آزمایشات دو واکسن کاندیدا – ساخته شده توسط جانسون و جانسون و الی لیلی – اخیراً “به دلیل نگرانی در مورد ایمنی” متوقف شد.
استفان ایوانز ، استاد فارماكوپیدمیولوژی در دانشكده بهداشت و طب گرمسیری لندن ، گفت: اما این لزوما خبر بدی نیست.
وی گفت: “اینكه آزمایشات موقتاً متوقف شده اند ، باید بیانگر این باشد كه باید اطمینان حاصل شود كه كل روند نظارت بر ایمنی شركت كنندگان در آزمایش به خوبی كار می كند.”
موارد اخیر که بیماران بهبود یافته Covid برای بار دوم با یک سویه جدید آلوده شده اند نیز این سوال را ایجاد می کند که واکسن ها چه مدت دوام می آورند؟
در ماه اکتبر ، FDA ایالات متحده گفته است که قبل از دادن مجوز اضطراری برای هرگونه استفاده از واکسن ، باید دو ماه از اطلاعات پیگیری پس از واکسیناسیون دیدن کند.
آژانس داروهای اروپایی (EMA) خاطرنشان کرد: “آنچه برای واکسن های Covid-19 متفاوت است این است که سرعت تولید و تأیید بالقوه به دلیل اورژانس بهداشت عمومی بسیار سریعتر است.”
اما حتی این نیاز مبرم نیز نمی تواند بر قوانین غلبه کند.
EMA در بیانیه ای گفت: “قبل از تصویب ، همه واکسن ها در اتحادیه اروپا با همان استانداردهای بالایی مانند سایر داروها ارزیابی می شوند.”