Guaifenesin، شربت سرفه هندی که دارای آلاینده هایی است: WHO

Guaifenesin، شربت سرفه هندی که دارای آلاینده هایی است: WHO

سازمان بهداشت جهانی (WHO) اعلام کرده است که شربت Guaifenesin TG، تولید شده توسط QP Pharmachem Ltd، یک شرکت داروسازی مستقر در پنجاب، دارای ترکیباتی سمی برای سلامت انسان است.
یک مقام مسئول “نمونه هایی از شربت GUAIFENESIN SYRUP TG از جزایر مارشال توسط آزمایشگاه های کنترل کیفیت اداره کالاهای درمانی (TGA) استرالیا آنالیز شد. تجزیه و تحلیل نشان داد که محصول حاوی مقادیر غیرقابل قبولی دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول به عنوان آلاینده است.” بیانیه سازمان جهانی بهداشت می گوید.

سازمان جهانی بهداشت می گوید این دسته از شربت های آلوده در جزایر مارشال و میکرونزی شناسایی شده اند.
شربت مذکور برای رفع گرفتگی قفسه سینه و علائم سرفه تجویز می شود.

بازاریاب شربت تریلیوم فارما مبتنی بر هاریانا است. آژانس بهداشت سازمان ملل می‌گوید: «تا به امروز، نه تولیدکننده و نه بازاریاب به WHO تضمینی در مورد ایمنی و کیفیت این محصولات ارائه نکرده‌اند».

واکسن کووید AstraZeneca مسئول مرگ مردی به دلیل سندرم لخته خون نادر شناخته شد، زن از سازنده واکسن شکایت کرد

دی اتیلن گلیکول و اتیلن گلیکول برای انسان سمی هستند و گاهی اوقات می توانند اثرات کشنده ای داشته باشند. مصرف این ترکیبات می تواند عوارض متعددی مانند درد شکم، استفراغ، اسهال، ناتوانی در دفع ادرار، سردرد، تغییر وضعیت روحی و آسیب حاد کلیوی ایجاد کند که ممکن است منجر به مرگ شود.

سودیر پاتاک، مدیر عامل QP Pharmachem، گفت: “ما این بطری ها را به منطقه اقیانوس آرام نفرستادیم و آنها برای استفاده در آنجا گواهینامه دریافت نکردند. ما نمی دانیم که این بطری ها تحت چه شرایط و شرایطی به جزایر مارشال و میکرونزی رسیدند.” به بی بی سی گفت.

قبلاً چندین شرکت داروسازی هندی برای کیفیت نامرغوب تحت بررسی بودند. در اکتبر 2022، WHO شربت سرفه هندی ساخته شده توسط Maiden Pharmaceuticals را ردیابی کرد که جان 66 کودک را در گامبیا و ازبکستان گرفت.